otohaber_logo
Test Merkezi
Test - Mercedes - AMG A 45 4Matic
AMG’nin en küçüğü A 45 4Matic, 360 HP’den 381 HP’ye güç artışıyla daha etkileyici bir noktaya ulaştı.
Test - Mercedes - AMG A 45 4Matic

A Serisi'nin makyaj operasyonu sonrasında A 45 de bu gelişimden etkilendi. 2013 yılında yollara çıkan A Serisi tasarımında yapılan küçük dokunuşlarla tazelendi. Test aracımız bu model serisinin hatta sınıfının en güçlüsü A 45 4Matic. Tam LED farlar, yeni ön panjur, tamponlar ve rengi koyulaştırılıp iç aydınlatma şekli değişen stoplardaki küçük ayarlamalarla güncellenmiş. Yeni jant seçenekleri, yeni eklenen mat siyah ve titanyum gri renkleriyle de otomobilin çekiciliği arttırılmış.

Makyaj sonrasında ön konsol elden geçirilirken direksiyon simidinin tasarımı da yenilendi.

İçerisinde de yeni bir ön konsol, 8 inçlik, selefinden büyük renkli ekran, yenilenen gösterge grubu ve direksiyon simidiyle farklılığa gidilmiş. Vites kolunun hemen arkasına konumlandırılan sürüş modu kumandası ise makyajın sadece tasarımla sınırlı olmadığının ipucunu veriyor. Makyajdan önce olduğu gibi 2,0 litrelik turbo benzinli motorla yoluna devam eden A 45, yeni supap kontrolü, zamanlama ve turbo ayarlamasıyla gücünü 21 HP, maksimum torkunu da 25 Nm arttırmış. Maksimum turbo basıncı ise 1,8 bar olarak korunmuş.

Güç artışı sonrasında 0-100 km/s hızlanması 0,4 saniye iyileşmiş. Test verilerinde de benzer performansı gözlemleyebildik. Motordaki geliştirme kadar sürüş özelliklerinde de iyileştirmeye gidilmiş. Mercedes'in AMG yıldızları GT ve C 63'te bulunan AMG Dynamic Select sürüş modu A45'te de, Individual, Comfort, Sport, Sport+ ve Race seçenekleriyle sunuluyor. Motor ve şanzıman karakteri bu sürüş modlarıyla değiştirilebiliyor. A 45 müşteri kitlesi için birinci sırada olmayan yakıt ekonomisi için Comfort modunda "sailing" özelliği eklenmiş. 60 ile 160 km/s hız arasında gaz pedalı bırakıldığında motor ve şanzıman bağlantısını kesip süzülerek yol alıyor.

AMG imzalı motor artık 381 HP gücünde. 7 ileri vitesli otomatik şanzıman direksiyon arkasındaki vites kulakçıklarıyla da yönetilebiliyor.

Çift kavramalı, 7 ileri vitesli AMG Speedshift DCT de oldukça hızlı. İstenildiğinde manuel olarak yönetilebilen şanzıman manuel kullanımda da çok tatminkar. Artık 3 ve 7'nci vites dişlileri daha kısa oranlı. A 45'in motor ve şanzımanına yapılan geliştirmeler hissedilir fark yaratıyor. Sürüşünde farklı bir tat var. Opsiyonel olarak alınabilen Dynamic Plus paketinde yeni mekanik ön aks diferansiyel kilidi sunuluyor.

Bu sayede ani hızlanma durumlarında, dönüşlerde önden kayma eğilimi gösteren A45'in daha kolay kontrol edilmesi sağlanıyor. Özetle, beş kapılı hothatchler arasında safkanlık sıfatını hak eden özel otomobilerden biri haline gelen A45 4Matic, sınıfının efsaneleri arasına girdi bile. A 45, hızlanma ve fren performansıyla gönüllere taht kuruyor.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.