ARKADAŞINA GÖNDER
TEST · DS 5 1.6 BlueHDi 120 HP EAT6
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

TEST · DS 5 1.6 BlueHDi 120 HP EAT6

19.08.2017 Cumartesi
TEST · DS 5 1.6 BLUEHDİ 120 HP EAT6

Türkiye'deki en büyük DS temsilcisi olan DS 5 artık turbo dizel motor ve otomatik şanzıman ikilisiyle satılıyor.

Fiyat listesinde tek motor-şanzıman ikilisiyle yer alan DS 5, daha önce konuğumuz olan 1.6 THP EAT6'nın yerine, Türkiye pazarı için daha çok tercih edilecek 1.6 BlueHDi EAT6 ile alınabiliyor.



Citroen logosundan sıyrılıp, başlı başına bir marka olan DS ailesi gelişmeye devam ediyor. Daha önce 1.6 THP EAT6 ile hızlanma ve konfor beklentilerie hitap eden ancak yakıt ekonomisi konusunda cimri olamayan bir tablo çizmişti. Şimdi ise karşımızda PSA Grubu'ndan tanıdığımız, ekonomisiyle ünlü 1.6 BlueHDi var. 5,6 lt/100 km'lik ortalama test tüketimiyle DS 5'te de ekonomik yönünü ortaya koyuyor.



Sıra dışı kokpit tasarımında kalite algısı yüksek seviyede.

Hızlanma performansında şehiriçi kullanımları için yeterli veriler sağlayan 1.6 BlueHDi'ın atak bir sürüş tecrübesi sunduğu söylenemez. Dizel motorla gelen, geleneksel tork konvertörlü, 6 ileri vitesli otomatik şanzımanın yeteri kadar akıcı ve yerinde vites değişimleri sunduğunu görüyoruz.



1.6 lt'lik BlueHDi motor ne kadar ekonomik olduğunu DS 5'te de gösteriyor.

Sürüş özelliklerini hatırlamak istersek direksiyon sisteminin konforu gözettiğinden bahsetmeliyiz. Yumuşak yönlendirme sağlayan direksiyon özellikle manevralarda sürücüye kolaylık sağlıyor. Ani şerit değişimlerinde ise daha net ve hızlı tepkiler vermemesinin eksikliği hissediliyor.



Dar arka camlar kabindeki aydınlığı ve görüş açılarını kısıtlıyor.

Direksiyon gibi yumuşak ayarlara sahip süspansiyon sistemi bozuk zeminlerde kabin içerisine rahatsız edici titreşimlerin yansımasını önlüyor. Ancak bu yumuşak yapı, ağırlık transferlerinde karoser salınımlarını arttırıyor.



Bagaj kapağı açma düğmesi plakalığın üstünde. 468 litrelik bagaj yeteri kadar cömert.

Genel değerlendirme olarak, DS 5'in konforu ön planda tutan bir sürüş karakteriyle birlikte dizel motorun sağladığı ekonomik tüketimiyle beklentileri karşılayan, sıra dışı tasarımlı bir otomobil olduğunu söyleyebiliriz.



Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer
BİZE ULAŞIN