otohaber_logo
Haberler
Enjektörler
Dizellerde püskürtmeyi, benzinlilerde ateşlemeyi yapan enjektörler, motorun en pahalı parçaları arasında bulunuyor. Bu hassas parçalar kalitesiz yakıt karşısında tıkanarak yüksek maliyetli faturaların ortaya çıkmasına neden olabilir.
Enjektörler

Kimi krediyle, kimi uzun yıllar biriktirdiği parasıyla bir otomobil sahibi olur. Ne olursa, nasıl olursa olsun o otomobil kullanıcısı için önemli ve değerlidir. Peki insanlar hayatlarının bu denli önemli bir parçasını niçin bazen ihmal ederler? Cevap yüksek bakım maliyetleri ve diğer giderler olabilir mi? Bizce böyle! Ucuz ve kalitesiz yakıt tercihi, yakıt deposunun adeta dibine kadar kullanılması ve bakımların aksaması birçok otomobilde özellikle enjektör problemlerini ortaya çıkartabiliyor. Ancak bu tür hataları kabul etmeyen yeni nesil motorlar, ilk arızayı yakıt sisteminde veriyor. Yakıt sistemi arızaları benzinli motorlarda önemli masraflar çıkartırken, dizellerde katlanarak artabiliyor.

Dizel motorlar, sıkıştırılan havanın üzerine enjektörlerin püskürttüğü mazotla çalışırken benzinliler, silindirin yanma odasında enjektörün püskürttüğü benzin ve hava karıştırılır ve buji tarafından ateşlenir. Yani her iki motor çeşitinde son söz enjektörlerindir. Dizel motorlarda son yıllarda yaygınlaşan Common-Rail sistemi sayesinde aracın geçmişe göre yakıt tüketimi azalırken, artan performansının yanında düşük emisyon değerleri de mümkün olabiliyor. Ayrıca gürültü seviyesi ve titreşimi en aza inen yeni nesil motorlar kaliteli yakıtla çalışmaya alışkın. Türkiye'de ise hala düşük kaliteli yakıta rastlamak mümkün. Standart dışı mazottaki kalitesiz yakıtın içerisinde bulunan sıvı veya katı maddeleri yakıt fi ltresini doldurduktan sonra enjektörlerin ince delikli püskürtme noktalarında birikir. Tıkanan enjektörler, motorun verimini düşürürken, arıza lambası da yanmaya başlar.

Bu durum benzinli motorlarda biraz daha iyimserdir ve minimum 300 TL'lik fatura çıkartır. Bu rakam dizelde yaklaşık 800 TL'yi rahatlıkla aşabilir. Bu masrafla karşılaşmamak için dizel motorlarda; araç siyah duman atmaya başladığı an bakım zamanının geçtiği anlaşılmalıdır. Bir de üzerine alınacak kalitesiz yakıt, enjektör memelerinin tıkanması için yeterlidir. Özellikle yüksek basınçlı yakıt sistemi yani Common-Rail'li motorlarda enjektörün çıkartacağı arızalar ile birlikte motorun çalışma verimi azalırken, yakıt tüketimi ve emisyon değerleri hızla artar.

Bunları önlemek için yapılması gerekenlerden biri de enjektör temizliğidir. Aracınız benzinliyse, 40.000 km'de, dizelse 25.000- 30.000 km arasında yakıt enjektör temizliğini mutlaka yaptırın. Bu temizlik ortalama 80-120 TL arasında değişirken yakıt deposundaki mazotun tamamı bitmeden üzerine deponuzu doldurmanız olası sorunların önünü kapatacaktır. Dizel motorlu araçlarda periyodik bakımların aksatılmaması, özellikle yakıt filtresinin zamanında değiştirilmesi enjektörlerin kullanım verimi için gereklidir.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.