Porsche'nin yarışçı genlerini taşıyan 911 GT3 RS modeli, görünümüyle olduğu kadar teknolojisi ve performansıyla da oldukça iddialı. Caddelere yeni bir heyecan getirecek olan bu sıra dışı modelde, Le Mans'ı kazanan 911 RSR ile 911 GT3 R'da bulunan merkezi radyatör görev yapıyor. Önceki modellerde bulunan üç farklı radyatörün yerini alan merkezi radyatör, bagaj bölmesinin bulunduğu yerde büyük ve açılı bir tasarıma sahip. 911 GT3 RS'te bulunan iki parçalı kanat, sürüş hızına göre ayarlanabiliyor. Devasa kanadın, önceki nesillere göre bastırma kuvvetinin arttığı belirtiliyor. Mesela 200 km/s ile giderken 409 kg, 285 km/s ile 860 kg bastırma kuvveti uygulanıyor. Bu değer, 911 GT3 RS'in önceki muadili modelleriyle kıyaslandığında 991.2 nesline göre 2 kat, güncel 911 GT3'e göre üç kat daha fazla bastırma kuvveti ürettiği anlamına geliyor.
911 GT3 RS, DRS özelliğine sahip ilk seri üretim Porsche modeli olarak da öne çıkıyor. DRS özelliği ise sürüş sırasında düz yolda sürtünmenin azalması ve daha fazla hız elde etmek için kanatların çalışma aralığı, tek düğmeye basılarak düzleştiriliyor. Yüksek hızlarda acil frenleme sırasında ise ön ve arka taraftaki kanat parçaları, açılarak hava basıncının etkisiyle aracın yavaşlamasına katkı sağlanıyor.
Aracın ön bölümünde ise spoyler yerine havayı yönlendiren kanatçıklar yer alıyor. Büyük difüzörü de dikkat çeken bu aracın süspansiyon sistemini sürücü ayarlayabiliyor. 911 GT3 RS'te Normal, Spor ve Pist sürüş modları bulunuyor.
İç mekanda ise 7 inçlik iki ekran var ve kokpitin ortasında bulunan analog takometrenin sağında ve solunda yer alan vites değiştirme göstergeleri ise GT3 modelinden alındı.
911 GT3 RS'te görev yapan 525 HP gücünde 4,0 litrelik atmosferik motor, gücünü 7 ileri vitesli çift kavramalı şanzımana iletiyor. 0-100 km/s hızlanmasını 3,2 saniyede tamamlayan ve 296 km/s'ye ulaşan bu aracın önünde 275/35 R 20, arkasında 335/30 R21 ebatlı lastikler bulunuyor. Bu aracın ağırlığı ise 1.450 kg olarak belirtiliyor.