
Farklı ekollerin temsilcilerindeki şanzımanların da prensipleri farklı. Porsche çift kavramalı bir otomatik şanzıman tercih ederken, Amerikalılar tork konvertörlü bir 8 ileri vitesli otomatikte karar kılmış. Corvette'in otomatiği normal kullanım şartları altında akıcı, spor modunda ise hızlı vites değişimleri gerçekleştiriyor. Şanzımanın bir diğer başarısı ise motorun düşük devir çevirmesini desteklemesi: 100 km/s'de son viteste devir sayacında 1400 değeri okunurken, hız göstergesi 200 km/s'yi gösterirken krank mili dakikada 2.700 stressiz dönüş gerçekleştiriyor. Bu açıdan bakıldığında Chevrolet'nin performans makinesinin uzun yolculuklarda baş ağrısı yapmadığını söylemek mümkün. Yarı yükteyken bir silindir sırasını devre dışı bırakabilen V8'in testteki ortalama yakıt tüketimi 12,5 lt/100 km olarak gerçekleşti ve bu da yaklaşık 560 km'lik sürüş menzili anlamına geliyor. Fabrika verisi tüketim değerinin az farkla da üstüne çıkan "small block" (küçük blok) V8 sonuçta yakıt tasarrufu için geliştirilmiş bir makine değil. Ön aksın arkasında yer alan yüksek sıkıştırma oranlı (11,5:1) V8 bas ağırlıklı bir kükremeyle uyanıyor ve kısa bir rölanti dalgalanmasından sonra ısınıp huzurunu buluyor.


Porsche bir karşılaştırmada daha test aracını sürüş dinamiklerini etkileyen tüm opsiyonlarla donatmış: karbonseramik fren diskleri, aktif motor taşıyıcıları veya aktif yönlendirilebilen arka aks. Ancak Corvette Stingray'in nefesi 911'in ensesinde. İki otomobil arasındaki farklar çok az: 911 yol tutuş parkurunda Corvette'ten sadece 0,5 saniye ve slalom testinde 0,8 km/s daha hızlı. Fren testindeki farklar da akılda oluşabilecek tüm kuşkuları yok etmeye yetiyor: 33,9 metre (soğuk) ve 32,0 metre (sıcak) 100-0 km/s fren mesafesi çok başarılı.



Karoser
911, arkadaki acil durum koltukları hesaba katılmasa dahi Corvette'i geride bırakabiliyor. Bunun ana nedeniyse daha küçük boyutlarını daha geniş bir yaşam alanı için kullanması. Daha kapsamlı güvenlik donanımı ve otomobilde sunulan aktif güvenlik yardımcılarının daha zengin olması da Porsche'nin artıları arasında. Bununla birlikte yeni Corvette, Stingray nesliyle birlikte bundan önceki nesillere göre büyük bir ilerleme kaydetmiş: Daha değerli malzemeler, daha özenli bir işçilik, plastik-karbon kompoziti malzemelerle artan karoser rijitliği ve alüminyum şasi Avrupa standartlarını kolaylıkla karşılayan yekpare bir yapıyı da beraberinde getirmiş.
Yazı: Paul Englert, Eray Özgür Fotoğrafl ar Aleksander Perkovic