otohaber_logo
Haberler
Aston Martin DB12 sahnede
Aston Martin DB ailesinin yeni üyesi olan DB12 modeli tasarımı, sürüş özellikleri, mekanik sistemleri ve iç mekanıyla büyük değişimler gördü.
Aston Martin DB12 tanıtıldı

Aston Martin’in 110’uncu yıl dönümü kutlanırken DB model ailesi de 75 yaşına bastı. İki yıl dönümünü bir arada kutlayan İngiliz üreticinin tanıttığı Aston Martin DB12 modelinde, DB11’e göre büyük değişimler yapıldı.

1 / 7

Aston Martin DB12 daha kaslı oldu

Aston Martin DB12 daha kaslı oldu

Tanıtılan Aston Martin DB12 modeli devasa ızgarası, büyük hava girişi, LED farları, şişkinleşen çamurluk tasarımıyla DB11’e göre daha kaslı bir görünüme sahip. Yan aynaları da küçülen DB12’nin uzunluğu, DB11’e kıyasla 25 mm azalarak 4725 mm oldu. Bu araç 2805 mm (DB11 ile aynı) dingil mesafesine sahip. DB12’de, DB11’e göre ön iz genişliği 6 mm artarak 1942 mm olurken arka iz genişliği ise 1958 mm’den 1980 mm’ye çıktı. Alüminyum karoserin de burulma sertliğinin yüzde 7 oranında arttırıldığı belirtiliyor.

2 / 7

Performansı arttı

Performansı arttı

Aston Martin, DB12 modelini dünyanın ilk Süper Tourer otomobili olarak gösteriyor. DB12 modelinde görev yapan AMG imzalı çift turbo beslemeli V8 motor 680 HP güç ve 800 Nm tork üretiyor. Maksimum hızı 325 km/s olan bu aracın 0-100 km/s hızlanması 3,6 saniye.

2 / 7

Geniş ve fonksiyonel orta konsol

Geniş ve fonksiyonel orta konsol

Orta konsol genişliğiyle de dikkat çekiyor. Bu araçta standart olarak 11 hoparlörlü 390 wattlık ses sistemi var ama Bowers & Wilkins seçeneği de sunuluyor. Bu seçenekte 1.170 watt özellikli 15 hoparlör var. 

 

3 / 7

Sürücü odaklı iç mekan

Sürücü odaklı iç mekan

Tamamen yenilenen iç mekanda Alcantara döşemeler, 10,25 inçlik multimedya ekranı dikkat çekiyor. Otomatik güncelleme yapılan multimedya sisteminde özellikle navigasyon, çalışma hızıyla da oldukça iddialı.

5 / 7

AMG motor ve aktarma organları elden geçirildi

AMG motor ve aktarma organları elden geçirildi

Motorda yapılan iyileştirmelerde kam mili tasarımı değiştirildi, sıkıştırma oranı arttırıldı, turbonun türbin çapı büyüdü, soğutma ile yağlama sistemleri elden geçirildi. Bu araçta 8 ileri vitesli otomatik şanzıman, ESC tarafından yönetilen elektronik kontrollü diferansiyel (E-Diff) öne çıkıyor. İngiliz üretici, E-Diff özelliği sayesinde DB12’nin virajlarda da daha iddialı olduğunu belirtiliyor. Ayrıca elden geçirilen son dişli 3.083:1 oranına da aracın daha dinamik olmasını sağladı. Ön ve arka aksın bağlı olduğu traversler de güçlendirildi. Elektronik kontrollü direksiyonda iyileştirmeler yapıldığı belirtilen bu aracın amortisörleri yenilendi. Standart dökme demir fren disklerine sahip DB12’de karbon seramik fren (CCB) diski seçeneği de yer allıyor.

6 / 7

Zengin jant seçenekleri

Zengin jant seçenekleri

DB12’nin ön tekerleklerinde 275/35 R21 103Y, arkalarda ise 315/30 R21 108Y ebatlarında Michelin Pilot Sport 5 S lastikler yer alıyor. 21 inç dövme alaşımlı jantlarda farklı tasarım seçenekleri sunuluyor.

7 / 7

Aston Martin DB12 modeli 3 ay sonra yollarda

Aston Martin DB12 modeli 3 ay sonra yollarda

Aston Martin DB12, 2023 yılının üçüncü çeyreğinden itibaren yollara çıkmaya başlayacak. 

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.