otohaber_logo
Haberler
MINI'de Maksi Dönem
BMW’nin kült küçüğü MINI, yeni neslinde hem büyümeyi hem de küçülmeyi aynı anda yaşıyor. Boyutları ve Cooper S’teki 2.0 lt’lik yeni motor MINI’nin maksi yönünü gösterirken, BMW’nin yeni nesil 3 silindirli benzinli ve dizel motorlarıyla birlikte markanın g
MINI'de Maksi Dönem

BMW 1 Serisi sahipleri, bundan sonraki nesilde olacaklar için bir sorumlu arıyorsanız yukarı bakın. Elveda arkadan itiş, hoş geldin önden çekiş! BMW'nin küçük İngiliz markası, yeni neslindeki platformuyla kendi logosunu taşıyan modeller dışında aynı zamanda BMW'nin kompakt sınıftaki geleceğine de ışık tutacak. Şimdilik yarını yarına bırakıp bugüne, yani yeni MINI'ye dönelim. Yuvarlak farlar, düz bir tavan, köşeli sütunlar ve dik cam yüzeyler… En yeni MINI'de de İzmirli Alec Isignosis'in imzasını taşıyan 1959 çıkışla ilk Mini'ye sadık çizgiler kullanılmış. Dede Mini'yi bir kenara bırakıp 2001'de yollara çıkan modern MINI nesillerine döndüğümüzde üçüncü neslin de selefleriyle aynı yolda yürüdüğü görülüyor. Plakalığı da barındıran yeni tip ön ızgara, LED'lerin kullanıldığı farlar ve yükselen motor kaputu yeni neslin ilk iki nesle göre biraz daha tombul yanaklı bir yüz ifadesine kavuşmasına neden olmuş. Benzer bir durum yeni MINI'nin arkasında da yaşanırken, özellikle stoplardaki değişim bir süre eleştirilere maruz kalmaya aday.

Teknik özelliklere bakıldığında yeni modelin görsel olarak yarattığı büyüme algısının gerçek olduğu anlaşılıyor. 3725 mm'lik selefinden 98 mm uzun olan yeni nesil genişlikte 44 ve yükseklikte de 9 mm'lik artıya sahip. Sayısal verilere devam ettiğimizde yeni modelin dingil mesafesinin 28 mm arttığı göze çarparken, iz açıklıkları da önde 42 arkada ise 34 mm arttırılmış. Artan boyutlarla birlikte bagaj hacmi de 160'tan 211 litreye çıkmış. Tüm bu artışlar üst üste konduğunda yeni neslin bir şekilde 4 yetişkine yetecek alanı sunma potansiyeli barındırdığını söyleyebiliriz.

Hem 1959'un orijinal Mini'sinde, hem de 2001'den sonra çıkan modern zaman MINI'lerinde kokpitin en belirleyici unsuru ortaya konumlu gösterge tablosuydu. Bu yapı aracın karakter özellikleri arasında yer alsa da, fonksiyonelliği çoğu zaman sorgulandı. Üçüncü MINI neslinde kokpitin ortasında yine dairesel bir bölüm ayrılmış. Ancak bu bölümde artık hız, yakıt ve devir göstergeleri yerine merkezi bilgi ekranı ve müzik sistemi kombine edilmiş. Dörtgen forma çevrilen orta havalandırma kanalları kokpitin olgunlaşan yapısını desteklerken, otomatik klimanın artık çift bölgeli olması da bir yenilik. İkinci nesilde direksiyonun ardında olan marş düğmesi yerini artık ön konsola eklenen bir şaltere bırakırken, vites konsolunun çerçevesine sportif, normal ve ekonomi odaklı sürüş programını seçmeye yarayan kumanda entegre edilmiş. MINI'nin bağlı olduğu BMW'nin iDrive kumanda sistemi küçük İngiliz'in yeni neslinde de kullanılmış. Bu sınıfta bir ilk olarak entegre Sim kartının sunulduğu ilk otomobil olan yeni MINI, bu sayede internetin en aktif olarak kullanıldığı küçük sınıf otomobillerden biri olacak. BMW'nin Connected Drive felsefesinin yansımalarını yeni modelde fazlasıyla görmek mümkün olacak.

Karoser ve iç mekan tasarımıyla devrim yerine evrim tarzını benimseyen MINI'nin retro aromalı kıyafetinin altındaysa küçük bir devrim var. BMW Grubu'nun yepyeni platformu mesaisine ilk kez yeni MINI'de başlarken, bu değişken platformu gelecekte aralarında gelecek nesil 1 Serisi ve önümüzdeki yıl yollara çıkması beklenen kompakt MPV'nin de olduğu grubun küçük ve kompakt sınıf otomobillerinde de göreceğiz. 2001'den bu yana sürüş dinamizmiyle sınıflar üstü bir otomobil olarak kabul edilen MINI, yeni neslinde bu ışıltısını bir adım öteye taşımayı hedefliyor. Artan iz açıklıklarıyla yere daha sağlam basması amaçlanan aracın artan dingil mesafesi ve yeni yürüyen aksamla birlikte çeviklik ve konfor anlamında bir önceki nesle göre farkın açılması bekleniyor. Opsiyonel olarak sunulacak adaptif süspansiyon sistemi sürücüsüne üç ayar imkanı verirken, aracın akslarında hafif malzemeler kullanılmış.

Son nesilde sadece 4 silindirli benzinli ve dizel motorlarla üretilen MINI, yeni nesildeyse 3 silindirli motor çağını başlatıyor. 1.5 lt'lik yeni 3 silindirli motorlardan benzinli olan 136 HP güç ve 220 Nm maksimum tork üretirken, dizelde 116 HP güç ve 270 Nm maksimum tork elde ediliyor. Şimdiye kadar Cooper S versiyonlarında 1.6 lt'lik silindir hacmini yeterli bulan MINI, yeni nesildeyse performans modellerinde artık 2.0 lt'ye çıkıyor. BMW orijinli olan bu benzinli ünite Cooper S'te 192 HP gücünde. 2.0 lt'lik motor BMW logosu altında 245 HP'ye kadar çıkarken, henüz açıklanmayan MINI JCW versiyonunun da buna yakın bir değer sunması beklenebilir. Yeni nesille birlikte otomatik şanzımanda BMW'nin 8 kademelisinin geleceği beklentisi oluşmuştu. Ancak yeni nesilde de 6 kademeli otomatik kullanımı sürüyor. Yeni MINI'de tüm motor seçeneklerinde otomatik şanzıman sunulacak olması önemli bir gelişmeyken, Türkiye'de otomatik-dizel kombinasyonunun büyük ilgi görmesine de kesin gözüyle bakıyoruz.

Yazı: Eray Özgür



1.5 lt Cooper : 136 HP, 220 Nm. 0-100 km/s : 7.9 sn. Maksimum Hız: 210 km/s. Ortalama tüketim: 4.5 lt/100 km.


2.0 lt Cooper S : 192 HP, 280 Nm. 0-100 km/s : 6.8 sn. Maksimum Hız : 235 km/s. Ortalama Tüketim : 5.7 lt/100 km.


6 kademeli otomatik şanzıman yeni nesle de aktarılırken, tüm motorlara kombine edilmesi önemli bir artı.



Yeni gösterge tablosunda adaptif hız sabitleyici ve hız sınırı tanıma sistemi gibi yenilikler takip ediliyor. Merkezi kontrol sistemi BMW'nin iDrive'ından türetilmiş.


211 litrelik bagaj hacmi hala küçük de olsa bagaj tanımını hak ediyor. Çift zemin sayesinde yükleme yapmak kolaylaşıyor.


İlk Mini, 1959'dan 2000'e kadar değişmezken, modern MINI 2001'den bu yana üçüncü nesliyle tanıtıldı.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.