otohaber_logo
Haberler
Klasik: AC Cobra
Sıradan bir İngiliz otomobili olarak dünyaya gelen AC’nin Cobra modeli, Shelby’nin profesyonel elleri sayesinde daha güçlü, heybetli ve şampiyon bir model olduktan sonra herkesi kendine aşık ederek adeta ölümsüzlüğünü ilan etti.
Klasik: AC Cobra



Otomobile aşırı düşkün olanların akıllarından hiç çıkmayan modellerden biridir Cobra. Cobra; sağlam şasisini tasarımıyla, Ford'un güçlü motorlarıyla ve Shelby'nin uzmanlığıyla birleştirerek herkese aşk zehrini bulaştırıp etkilemeyi başarırken dönemin çok sayıdaki modeli arasından sivrilerek motorsporlarında da zirveye tırmandı. Bu tırmanışın başlangıcı oldukça sıradan ve sadeydi. Hatta İngiliz üretici AC, Bristol ile birleşmesine rağmen ifl as ediyordu. AC'nin ürettiği Ace modeli 2 kişilik bir roadsterdı ve bu araçta kullanılan Bristol'ün 2.0 lt'lik sıra tipi 6 silindirli motoru yeterli verimi sunamıyordu. AC ACE, Bristol'ün zarar ettiğini ve kapanacağını duyan Carol Shelby araç şasilerini satın alarak kendi modellerini geliştirmeye başladı. İlk otomobillerini 1961'de çıkartan Carol Shelby'nin en büyük amacı Ferrari'leri yenecek bir spor otomobil üretmekti. AC ACE Carol Shelby ta-rafından ciddi bir revizyona uğrayarak yenilendi. Yuvarlak farları ve köşeleri içbükey olan kocaman panjurundan vazgeçmeyen AC'nin yeni modeli ön ve arkasında yuvarlak bir görünüm kazanırken, geniş tabanlı lastikleri de çamurlukların şişmesini sağladı. Uzun motor kaputu, kısa bagaj mesafesi, ince çerçeveli ön camı, tentesi ve iç mekanıyla roadster tasarımını tamamlıyordu. 1962 yılının sonlarında AC Cobra MK2 olarak üretime devam edildi. 2.6 lt'lik Ford motoru kullanılan Cobra, İngiliz ve Amerikalı teknik ekibin çalışmaları sonucu çok farklı bir model olarak (MK3) 1965'de yeniden karşımıza çıktı. AC Cobra bu sefer adeta evrim geçirmişti. AC şasisi üzerinde kullanılan 427 ci (kübik inç) silindir hacmine sahip V8 Ford motoru 425 HP gücündeydi. Arkadan itişli olan AC Shelby Cobra 250 km/s'lik maksimum hıza ulaşıyordu. Shelby bu sefer 1967'de daha düşük hacimli bir motor kullanmaya karar verdi, AC Shelby Cobra 427 tanıtıldı. Çift profilli şasisi, 427 ci'lik V8 Ford motoru, diskli frenleri ve bağımsız süspansiyonlarıyla sıradışı bir otomobil olmayı başardı. 5.5 milyon Dolar gibi rekor bir fiyata satılan Shelby Cobra'nın Super Snake modeli 1966 yılında sadece 2 adet üretildi. 7.0 lt'lik motora sahip olan bu otomobilin 0-100 km/s hızlanması 3.0 saniyeydi. AC Cobra Shelby, katıldığı yarışlarda Ferrari, Porsche, Chevrolet ve Jaguar'a karşı çok sayıda birinciliğe yani zafere imza attı. Güçlü motoru ve bağımsız süspansiyonlarına rağmen bu araç özellikle 180-200 km/s üzerine çıktığında virajlarda kayma eğilimi gösteriyordu. Çok sayıdaki özelliğine rağmen AC Shelby Cobra'nun üretimi 1967'de sona erdi. Ford, AC ve Shelby markalarının birlikte sunduğu AC Shelby Cobra, 1965 yılında tasarlanan görüntüsünden bir şey kaybetmeden günümüze kadar çeşitli üreticiler tarafından özellikle Almanya ve Amerika'da replika olarak hala üretiliyor.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.