otohaber_logo
Test Merkezi
Sürüş İzlenimi Opel Astra Elektrik
Opel Astra Elektrik
Sürüş İzlenimi Opel Astra Elektrik

Opel Astra Elektrik ile Berlin’de diğer “elektriklenmiş” Opel modelleriyle birlikte tanışırken Opel’in elektrikli otomobil fikrini ne kadar ciddiye aldığını görmüş olduk. Astra Elektrik’in içten yanmalı motorlu versiyonlardan farklı görünmemesinin altında geleneksel tüketicilerin elektromobiliteye daha rahat uyum sağlamaları fikri yatıyor olabilir. Opel Astra Elektrik’in 4374 mm uzunluk, 1860 mm genişlik, 1488 mm yükseklik ve 2675 mm dingil mesafesi değerleri “geleneksel” Astra Hatchback ile aynı. 352 litre olan bagaj hacmi, arka koltuklar yatırıldığında 1268 litreye kadar büyütülebiliyor. Bu değerler içten yanmalı Astra’da sırasıyla 422 litre ve 1339 litre.



Opel Astra Elektrik’in öne yerleştirilen motoru 115 kW/156 HP güç ve 270 Nm torka ulaşabiliyor. Eko, Normal ve Spor olmak üzere üç sürüş moduyla farklı beklentiler karşılanabiliyor. Sürüş sırasında akıcı şekilde ilerleyen Astra Elektrik’in Spor modda net bir değişimle daha akıcı hızlanıp ani hızlanma tepkilerine tatminkar hızda cevap veriyor. Eco modda ise hızlanma konusunda oldukça tutucu. 0-100 km/s hızlanması ise 9,2 saniye olan elektrikli Astra’nın maksimum hızı verimlik ve performans dengesini korumak adına 170 km/s ile sınırlandırılmış. Fabrika verisi bu değerler için sürüş modunun Spor olarak seçilmesi gerekiyor. Motor da bu modda 156 HP üretiyor. Önden çekişli otomobilin, içten yanmalı Astralarda beğendiğimiz, güven veren, dinamik ve akıcı yol tutuş özelliklerini taşıdığını da gördük.




En önemli konu ise Astra Elektrik’in menzilinin WLTP’ye göre 418 km’ye kadar ulaşıyor oluşu. Fren enerji geri kazanım sisteminin de menzili uzatma konusunda etkisi büyükken elektrikli Astra’nın 100 kilometrede 14,8 kWh tüketmesi de onu ekonomik bir elektrikli otomobil yapıyor. 6 hücreli, 17 modülde 102 batarya hücresinden oluşan batarya paketi, otomobilde daha fazla kullanım alanı yaratmak için zeminde koltuk altlarına doğru yerleştirillirken iç hacimdeki alan kaybının önüne geçilebilmiş. Ağırlık konusunda ise sürücü hariç 1679 kg ağırlığında olduğu belirtiliyor. 54 kWh kapasiteli bataryaya sahip Astra Elektrik 11 kW AC şarj desteği sunarken 100 kW DC hızlı  şarj noktasında yüzde 10’dan 80’e ulaşması yaklaşık 26 dakika sürüyor.


Yazı: Koray Kodal / Berlin

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.