otohaber_logo
Test Merkezi
Makam Roketi
Orta üst sınıfta kendine has tarzıyla fark yaratan Volvo S90, plug-in hibrit T8 versiyonuyla performans, ekonomi ve çevrecilik gibi üç kavramı bir arada sunuyor
Volvo S90 T8 Recharge

Volvo için gelenekçi bir marka tanımı kullanılır. Ki bu doğrudur. Ancak gelenekçi olmak yeniliklere uzak durmak anlamına gelmiyor. Aksine Volvo’nun geleneklerinde yenilikçi olmak var. İsveçliler bugüne kadar özellikle güvenlik anlamında pek çok teknolojide öncü olurken, hayata geçirdikleri felsefeler de yenilikçi oldu. Yüzde 100 elektrikli bir üretici olma hedefi de bunlardan biri. Bu hedef doğrultusunda XC40, C40 ve EX90 gibi modelleri hayata geçiren Volvo, petrolden henüz kopamayanlar için de şarj edilebilir, yani kablolu hibrit seçenekler de sunuyor. Markanın sedan karoserdeki amiral gemisi S90’ın T8 Recharge versiyonu da bunlardan biri.

Kendine has tasarımıyla fark edilen otomobilin dışı gibi içi de özgün bir tarzı yansıtıyor. İşçilik ve malzeme kalitesi bu sınıftan beklenen yüksek seviyeyi kolaylıkla yakalarken İsveç minimalizmini yansıtan tasarım da prestiji destekliyor. Sunulan yaşam alanı hem ön hem de arka koltuklarda cömert. Volvo’da araç içinde geçirilen zamanı daha da kaliteli kılan harman/kardon ses sitemi kulaklara ziyafet çekiyor.

Motor kaputunun altındaki 2,0 lt’lik 4 silindirli benzinli ünitede hem turbo hem de kompresöre yer verilecek çift aşırı beslemeyle tüm devir bantlarının doldurulması amaçlanmış. 310 HP gücündeki benzinli motora 145 HP’lik bir elektrikli ünite eşlik ederek 455 HP gücündeki hibrit sistem oluşturulmuş. 14,9 kW kapasiteli lityum-iyon batarya tarafından beslenen elektrikli motor 90 km civarında sürüş iddiası taşıyor. Günlük kullanımda, gerçek hayattaysa 65-70 km civarında bir menzil söz konusu. Elektrik sistemiyle ilgili yapılabilecek belki de tek ve önemli eleştiri sadece 3,7 kW’a kadar şarj desteği sunması. Tam şarj için gereken süre yaklaşık 4 saat. Bataryanın tam dolu olduğu sürüşlerde otomobilin şehirdeki yakıt tüketimi, sakin bir kullanım tercih edildiğinde, 6,5 lt/100 km civarında gerçekleşiyor. Sağ ayağınızın altında yatan güç rezervini tam olarak kullanmak istediğinizdeyse tüketim değerleri iki basamaklı hanelere ulaşıyor ki bu da normal. Benzinli ve elektrikli motorlar arasındaki uyum çok iyi. Sistemler arası geçiş sarsıntısız ve benzinli motorun canlı karakteri de işin içine girince bu otomobili kullanmak çok keyifli. 5 saniyenin altındaki 0-100 km/s hızlanması performans konusunda akıllarda en ufak bir soru işareti bırakmıyor. Ara hızlanmalarda da sürücünün yapması gereken tek şey hızlanmayı istemek. Geriye kalan her şey çabucak gerçekleşiyor. Maksimum hız son dönem tüm Volvo modelleri gibi 180 km/s’de sınırlandırılmış.

Süspansiyon ve direksiyon ayarlarıyla konfor öncelikli bir otomobil olan S90, 4 tekerlekten çekiş sayesinde güç aktarımı konusunda da sorunsuz. Ancak yüksek güç ve etkili hızlanmayla birlikte bir viraj avcısı arayanlar için bu otomobil doğru seçenek olmayabilir. Evet, yol tutuş sorunsuz. Ancak sürücünün sık sık geniş yönlendirme açılarıyla otomobili çizgisine çekmesi gerekiyor. Sonuçta 5 metre sınırında ve 2 tondan ağır bir otomobilden bahsediyoruz.

Günün sonunda Volvo S90 T8 Recharge, iki farklı dünyayı ve beklentiyi bir arada sunabiliyor. Performans ve çevreciliği başarılı bir biçimde buluşturan otomobil konforlu ve kaliteli yapısıyla harika bir uzun yol arkadaşı.

Yazı: Eray Özgür


1 / 1

Volvo S90 T8 Recharge

Volvo S90 T8 Recharge

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.