otohaber_logo
Test Merkezi
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi EAT8
Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi EAT8
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi EAT8

Makyajlanan Citroen C5 Aircross’ta ana hatlar korunarak yeni bir yüz tasarımı elde edilip otomobilin bakışının değişmesi sağlanmış. Makyaj zamanı gelen Citroen C5 Aircross yeni farlar ve gündüz aydınlatmalarına sahip oldu. Artık daha köşeli görünen yüzde yeni bir ön panjur da görev yapıyor. Tampon da makyajla değişenler arasında. Arkada ise daha hafif dokunuşlarla arka tamponda bir güncelleme yapılırken stoplarda da küçük değişikliğe gidilmiş.



İçeride direksiyon tasarımının korunduğunu görüyoruz. Değişiklik ise yeni konumu ve tasarımıyla multimedya ekranında. 10 inçlik dokunmatik ekran rahat izlenirken yeni konumu sebebiyle havalandırma ızgaralarının da tasarımı değişmiş. 12,3 inçlik dijital gösterge de rahat izleniyor. Değişiklikler arasında bir diğeri de vites konsolunda bizi karşılıyor. Joystick biçimindeki vites kolu yerini küçük bir kumandaya bırakmış. Koltuk konforu konusunda sınıfının referans noktasında olan C5 Aircross’un geniş bir yaşam alan sunduğunu söyleyebiliriz.




Dijital göstergeler rahat izleniyor



Sürüş özellikleriyle konfor odaklı olan C5 Aircross’un arkada bağımsız süspansiyon yapısı ve kademeli hidrolik destekli süspansiyon sistemiyle de yoldaki bozukluklar ve engebeli yapıdan neredeyse etkilenmeden ilerlemek mümkün oluyor. Otomobilin yumuşak direksiyon sistemi de genel olarak konforu destekler yapıda. Kompakt sınıfın büyükleri arasında yer almasına rağmen direksiyonun yumuşak yapısıyla rahat bir şekilde manevra ve park yönlendirmeleri yapılabiliyor.


Makyajla stoplarda da güncelleme yapıldı



Makyajlı Citroen C5 Aircross’un fiyat listesinde 1.6 PureTech 180 HP EAT8 ve 1.5 BlueHDi EAT8 seçenekleri yer alıyor. Daha önce de test sayfalarımızda 1,5 litre 130 HP’lik turbo dizel motor ve 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla yer alan Citroen C5 Aircross’u makyaj sonrasında da aynı motor ve şanzıman ikilisiyle konuk ettik. Makyaj sonrasında aynı performans ile karşımıza çıkan C5 Aircross 1.5 BlueHDi EAT8 test ölçümlerinde 12,0 saniyelik 0-100 km/s hızlanma verisi sundu.




Elbette dizel motorlu otomobillerden beklenen birinci öncelik yakıt ekonomisi. Fabrika verilerine göre 4,1 lt/100 km ortalama tüketim sunan C5 Aircross’un test ölçümlerindeki tüketim verisi 5,9 lt/100 km olarak kayda geçti.              

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer

 

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.