otohaber_logo
Test Merkezi
Test: Fiat Egea Cross Wagon 1.6 Multijet II DCT
Fiat Egea Cross Wagon 1.6 Multijet II DCT
Test: Fiat Egea Cross Wagon 1.6 Multijet II DCT

Station karoserin geniş ve kullanışlı yükleme alanı, crossover sınıfının popülaritesi, dizel motorun ekonomisi ve çift kavramalı otomatik şanzımanın konforuyla Egea Cross Wagon karşımızda. Egea ailesinde dizel otomatik şanzıman ikilisini makyaj öncesinden tanıyoruz. Makyaj sonrasında tekrar fiyat listesinde yer almaya başlaması biraz zaman alsa da tekrar tüketicilerin seçenekleri arasına eklendi. Dizel motor ve otomatik şanzıman ikilisinin makyaj sonrasında aileye eklenen crossover versiyonda yeni bir tecrübe vaat ettiğini söyleyebiliriz.


Egea Cross Wagon



Egea Cross Wagon, tasarımıyla Egea ailesinin en gösterişli ve heybetli üyesi. 4583 mm uzunluğuyla ailenin en uzunuyken Cross versiyonuna özgü karoser üstündeki siyah plastik korumalarıyla da güçlü görünüyor. Karoser kaplamaları ve zeminden yüksek yapısı sayesinde önden çekişli de olsa arazide yol alma konusunda sürücüsüne standart bir Egea Wagon’a göre çok daha fazla cesaret veriyor. 550 ile 1650 litre arasında değişen bagaj hacmi station gövdeden bekleneni verirken koltukların katlanma yapısı ve alçak yükleme eşiği de kullanışlılığı arttırıyor.

Otomobilin yeteri kadar geniş yaşam alanında dijital gösterge grubu ve multimedya ekranı geçtiğimiz yıl yapılan makyajla karşımıza çıkan ve Egea’nın kalite hissini arttıran özellikleri arasında yer alıyor. En üst donanımla birlikte gelen bu ikili hem grafikleri hem de çalışma karakterleriyle türlerinin iyi örneklerinden.


Cömert Yükleme Alanı


Motor kaputu altındaki 1,6 litrelik turbo dizel ünite 130 HP’lik gücüyle makul bir hızlanma iddiasında. Fabrika verilerine göre 10,3 saniye olan hızlanma verisi karşılığında test ölçümlerinde buna yakın olan 10,6 saniye elde ettik. Bu hızlanma değerleri kompakt bir crossover için yeterli hissettirirken sollamalarda da beklentileri karşılıyor



Egea Cross Wagon’un 1,6 lt’lik dizel motorunun daha fazla öne çıktığı nokta ise yakıt ekonomisi. 4,7 lt/100 km’lik ortalama fabrika verisi karşılığında test parkurumuzda elde ettiğimiz 4,9 lt/100 km’lik ortalama tüketimi ekonomik olarak değerlendirebiliriz. Tüm bunlar için çift kavramalı 6 ileri vitesli otomatik şanzımanın da payı olduğunu unutmamız gerekiyor. Şanzımanın pürüzsüz vitesleri geçişleri konforu arttırırken, doğru zamanlaması hızlanma ve tüketim dengesini kurma konusunda da başarıyı destekliyor. Vites kolu üzerinden gerçekleştirilebilen manuel vites değişimleri sportiflik olmasa da sürücüye kontrol hissi veriyor. Fiat Egea Cross Wagon, dizel motor otomatik şanzıman kombinasyonuyla kompakt bir SUV yerine daha ekonomik bir satış fiyatıyla aile ya da hobi kullanımı için tatminkar bir otomobil.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.