otohaber_logo
Test Merkezi
Test: Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 4x4
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 4x4
Test: Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 4x4

Hyundai nasıl ki elektrikli modellerini markalaştırıp Ioniq çatısı altında topladıysa, spor modellerini de N harfi altında topluyor. Safkan bir N modeli olmasa da sportif detaylara sahip Tucson N Line ile buluşup ne sunduğunu keşfedeceğiz. Hyundai’nin sportif departmanı olan N’in dokunuşlarıyla geliştirilen Tucson N Line’a baktığımızda daha geniş hava girişlerine sahip ön tampon ve LED farları çevreleyen siyah kaplamaları görüyoruz. Tampon köşelerinden çamurluk içlerine doğru açılan hava yönlendirme kanalları da bulunuyor. Ön tampon ve çamurluklardaki oyuntularla kaslı tasarım desteklenmiş. Ön çamurluk üstüne N Line logosu yer alırken, yanda parlak siyah renkli ayna da dikkatimiz çekiyor. Bunun parlak siyah tavan rayları ve cam tavan ile de bir renk uyumu kattığını söyleyebiliriz. N Line’a özel olarak tasarlanan ve adeta metalin üstüne ince bir dantel motif gibi işlenen 19 inçlik jantlarla bu modelin özel olduğu ön plana çıkartılmış. Bu noktada bu kadar şık bir jant tasarımı yerine daha fazla motorsporları öğesi içeren bir tasarım da kullanılabilirdi. Arkaya geçtiğimizde çift egzoz çıkışı ve N Line’a özgü tamponu fark ediyoruz. Kırmızı reflektör şeridi ve gümüş gri renkli difüzör çarpıcı görünüyor. Sportif detaylar otomobilin dört bir yanında fark ediliyor.



Kapı kollarında aydınlatma da unutulmayan otomobilin spor ön koltuklarının üstünde, vites konsolu ve direksiyon üstünde bizi N logosu karşılıyor. Kapı içlerinde, direksiyon üstünde, koltuklarda ve konsolda kırmızı renkli dikişlerle de N Line detayları vurgulanmış. Siyah deri ve nubuk karşımı döşemeler, siyah tavan döşemesi içeride karanlık ama sportif bir hava oluştururken, alüminyum pedallar ve kapı eşiği kaplamaları gibi detaylarla da desteklenmiş.



N Line donanımı kendine özgü bir motor, şanzıman ve çekiş paketine sahip: Sadece 1,6 litre 180 HP turbo benzinli motor, 4x4 çekiş sistemi ve 7 ileri vitesli DCT kombinasyonuyla ile alınabiliyor.

Yola çıktığımızda genel olarak bizi yakalayan sportif detayların altını dolduracak bir sürüş tecrübesiyle karşılaşıyoruz. Dört tekerlekten çekiş sistemi sürüş güvenliği ve akıcı bir hızlanma için verimli şekilde çalışıyor. İlk kalkış anından itibaren atak bir sürüş tecrübesi yaşatan otomobil akıcı bir biçimde hızlanıyor ve sürücünün isteklerine hızlı cevap verebiliyor. Eco, Normal ve Sport sürüş kişiselleştirme seçeneklerini gösterge grubunun renklerinin değişmesiyle de sürücüye yansıtırken, seçimler sürüş karakterini de etkiliyor. Vites konsolunda sürüş kişiselleştirme seçim düğmesi yanında çekiş sistemi kontrolü de yer alıyor. İhtiyaca göre sürekli dört tekerlekten aktarma için kilit fonksiyonu burada yer alıyor.



Hızlanma verilerine baktığımızda, 9,0 saniyelik 0-100 km/s hızlanma sunan otomobil test ölçümlerinde de buna yakın olan 9,2 saniyelik değere imza attı. Yakıt tüketimine baktığımızda 7,7 lt/100 km’lik ortalama fabrika verisine karşılık 8,2 lt/100 km test tüketimini makul olarak değerlendirebiliriz.

Hyundai Tucson N Line, kompakt SUV sınıfında tasarım ve sürüş anlamında daha dinamik ve sportif detaylar isteyenler için tatmin edici bir seçenek olacaktır.

 

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.