ARKADAŞINA GÖNDER
Tahtın Varisi
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Tahtın Varisi

30.05.2014 Cuma
TAHTIN VARİSİ

2007 yılından beri yollarda olan Nissan Qashqai, kompakt crossover segmentinin dominant modeli olmayı başardı. Nissan, yeni nesil Qashqai ile bu durumu devam ettirmeyi hedefliyor.

CFM isimli yeni bir platformda yükselen Qashqai, crossover segmentindeki yerini perçinlemek için kapsamlı değişiklikler sunuyor. 2013 yılında 51.690 adet araç satılan crossover segmentinde Qashqai 12.495 adetle liderdi. Dünyada ise 2 milyonu aşan satış adetlerine ulaşıldı. Bu rakamlar Qashqai'nin ne kadar sevildiğinin bir göstergesi. Ama 7 yıl içinde artık tozlanmaya başlayan otomobilin, tepeden tırnağa yenilenme zamanı da gelmişti.
Yeni nesil, selefine göre 47 mm daha uzun, 20 mm daha geniş ve 15 mm daha alçak tasarlanmış. Aracın yüksekliğinin azaltılmış olması baş mesafesinin 10 mm artmasına engel olmamış. 2630 mm'lik dingil mesafesi 16 mm arttırılan otomobilin 410 litrelik bagaj hacmi de 430 litreye yükseltilmiş. Rakamlara bakıldığında her şey olumlu yönde geliştirilmiş.
Tasarımında selefinin izlerine rastlanılsa da, yeni Qashqai bariz şekilde daha kaslı ve dinamik görünüyor. Dinamik çizgilerle uyumlu tasarlanan farların içerisine LED gündüz farları da dahil edilmiş. Bu sayede yeni farların selefine göre yüzde 50 oranında daha az enerji tükettiği belirtiliyor. Qashqai'nin uzun far asistanı ortamdaki diğer araçların ışıklarına göre en verimli aydınlatma için ışık seviyesini de ayarlayabiliyor.
Teknoloji konusundaki gelişmeler sadece farlarla sınırlı değil. Kabin içerisinde, orta konsolun ortasındaki 7 inçlik dokunmatik renkli ekrandan, araç çevresini 360 derece izlemek de mümkün. Özellikle dar alanlarda bu sistem çok işe yarıyor. Çevre Görüş Sistemi aynı zamanda kör noktalarda kalan araçları da seyir sırasında sürücüye bildirerek kontrolsüz şerit değişimlerinde oluşabilecek kaza riskini de azaltıyor. Qashqai, artan boyutlarının şehir içinde bir sorun olmasını önlemek için gerekli donanımları da yüklemiş. Tamponlardaki sensörlerle direksiyon manevralarını kendi yapabilen otomatik park sistemi yatay ve dikey olarak çalıştığı için daha fazla park özgürlüğü sunuyor.
Bununla birlikte ön tampon arkasına yerleştirilen radar sistemi sayesinde otomatik çarpışma önleyici sistem de sunuluyor. Öndeki cisim ile olan mesafeniz azaldıkça önce sesli uyarıda bulunan sistem, sürücünün tepki vermediğini hesaplayıp tehlike oluşacaksa kısmi frenleme yapıyor. Yine sürücüden tepki gelmiyorsa, çarpışmadan kaçınmak için sistem otomatik olarak sert frenleme yapıyor. Bu sayede özellikle sık ara sokaklı yollarda ya da yoğun trafikte dikkat dağınıklığı yaşanabilecek durumlarda kendinizi daha güvende hissedebiliyorsunuz.
Yine güvenlik donanımları arasında yeni eklenen yorgunluk uyarısı sistemi, direksiyon tepkilerine göre, sürücünün zigzaglı sürüş tarzında devreye gidip, görsel ve sesli uyarı yapıyor. Eğer sürücü sinyal vermeden şeritten ayrılıyorsa da Şerit Takip Uyarı Sitemi de devreye girip, sürücüyü sesli olarak uyarıyor. Nissan Qashqai artık trafik işaretlerini de tanıyor. Araç önündeki kamera yol üzerindeki trafik levhalarını okuyarak sürücüye bu bilgileri iletiyor.
Artık baz donanım seviyesinde 1,6 lt benzinli motor yok. Onun yerini, Renault ortaklığıyla geliştirilen, 1,2 lt 115 HP'lik turbo benzinli bir motor almış. 5,6 lt/100 km'lik ortalama yakıt tüketimi, yerini aldığı motora göre 0,6 lt/100 km daha ekonomik olduğunu ortaya koyuyor.
Turbo dizel motor seçeneklerini revize edilip daha sessiz çalışan ve hafifl etilen 1.5 dCi 110 HP ve 1.6 dCi 130 HP oluşturuyor. Dizellerde otomatik şanzıman olarak sunulan CVT, sadece 130 HP'lik motor ve önden çekiş ile alınabiliyor. Dizelde 4 tekerlekten çekiş isteyenlerse, 1,6 lt'lik dizel ve manuel şanzımanla yetinmek zorunda.
Sürüş organizasyonunda, Renault-Nissan ortaklığının bir meyvesi olan 1.2 DIG-T'nin direksiyonuna geçtik. Bu motorun Nissan Qashqai ile olan uyumunu gördükten sonra, 1,6 lt'den küçük olduğuna inanmakta zorlanabilirsiniz. 2000 d/d'de ulaşılan 190 Nm'lik maksimum tork da güçlü hissettiriyor. Bu motorun "yok" satmasının önündeki tek engel şimdilik otomatik şanzıman seçeneğine sahip olmaması.
Sürüş dinamiklerine baktığımızda, net direksiyon ve süspansiyon sisteminin sürüş güvenliğini arttırdığını görüyoruz. Konfor konusunda sürücüsünü yormayan otomobil, yerini aldığı birinci nesilden bir adım önde olduğunu hissettiriyor. Selefinin yüksek sürüş pozisyonu özelliğini koruyor oluşu da trafiğe hakim olmayı ve güvenlik hissi sağlıyor. Bu sınıfa yönelen müşterilerin beklentilerinin göz önünde bulundurulması Qashqai'nin başarısını sürdürecektir.
Yazı: Koray Kodal
Fotoğraflar: Ersan Sezer