otohaber_logo
Test Merkezi
Arada Kalıyor
MPV sınıfının dinamik tasarımlı üyesi Zafira, sürüş özellikleri, fonksiyonelliği ve ekonomik dizel motoruyla mercek altında.
Arada Kalıyor

Zafira yeni tasarımıyla oldukça dikkat çeken bir MPV. Geniş cam yüzeyleri bir MPV'den bekleneceği gibi kabin içindeki aydınlığı ve görüş açılarını arttırıyor. Geniş yaşam ve yükleme alanı sunabilen Zafira'nın ikinci ve üçüncü koltuk sırasının pratik kontrol edilmesi fonksiyonelliğini arttırıyor.

Zafira, 1,6 lt turbo dizel, 1,4 lt turbo benzinli ve 2,0 lt turbo dizel motor seçenekleriyle satılıyor. Daha önce 2,0 lt dizel motor 6,9 lt/100 km'lik ortalama test tüketimiyle kayda geçmişti. Yeni konuğumuz, 1,6 lt 136 HPdizel motorlu Zafira'nın ortama test tüketimi ise 5,6 lt/100 km. Ekonomik yakıt tüketimiyle göz dolduran Zafira'nın direksiyon ve süspansiyon ayarları hem konfor hem de başarılı yol tutuş tecrübesi sunabiliyor.

Zafira'yı rakipleriyle kıyasladığımızda ise tam ortada kaldığını görüyoruz. Zafira 1,6 lt dizelin sadece 6 ileri manuel şanzımanla alınabiliyor olması Citroen Grand C4 Picasso ve Peugeot 5008 gibi otomatik şanzıman ve 1,6 lt dizel ikilisi sunan rakipleri karşısında dezavantaj. Ancak, Zafira'nın 1,6 litrelik dizel versiyonunda sunulan manuel şanzımanın yumuşak pedalları, belirgin vites yolları manuel şanzımanın yorucu olduğunu düşünenlerin işini daha da zorlaştırmıyor. Üstelik manuel şanzımanlı olmasının bir avantajı olarak da 90.000 TL civarında başlangıç fiyatına sahip her iki rakibinden 7.000 TL kadar cazip başlangıç fiyatıyla alınabiliyor.

Zafira 1,6 gibi manuel şanzımanla sunulan Verso 1.6 D-4D'in 78,300 TL ve Mazda5 1.6 d'nin 77.451 TL'lik başlangıç fiyatları ise önemli bir rekabet yaratıyor.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğralar: Ersan Sezer

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.