ARKADAŞINA GÖNDER
Test: Jaguar XF 2.0 d
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Test: Jaguar XF 2.0 d

25.12.2015 Cuma
TEST: JAGUAR XF 2.0 D

Jaguar XE’den büyük, XJ’den küçük olan XF, dinamik tasarımıyla premium orta sınıfa heyecan kazandıracak. XF, konforlu sürüş özellikleri, geniş yaşam alanı ve 2,0 lt dizel motoruyla istenileni vermeye hazır.

Jaguar'ın modern sedanlarından XF, XE ve XJ arasında yer alıyor. XF ilk kez 2007 yılında yollara çıktı. Aradan geçen yıllar tasarımını ve teknolojisinin yenilenmesini gerektirdi. Selefinden daha modern ve dinamik bir tasarıma kavuşan otomobilin, donanımları, motor ve şanzımanı da artan müşteri beklentilerine göre geliştirilmiş.

Selefinde olduğu gibi ikinci nesilde de dinamik bir tasarım felsefesiyle yola çıkılmış. Yeni nesilde daha ince tasarlanan farlar sportif görünüyor. Geniş ön panjur ve ortasındaki Jaguar logosu kaliteli ve gösterişli duruyor. Test aracımız R donanımı sebebiyle siyah bir panjur çerçevesine sahipti. Bu donanım XF'in dinamik tasarımını güçlendiriyor. Otomobilin önündeki agresif görünüm profildeki yüksek omuz çizgisi ve arkaya doğru alçalan tavan tasarımıyla tamamlanmış. Arkada da ince ve uzun stop tasarımı aynı etkiyi koruyor.

Otomobilin içerisine geçtiğimizde oldukça rahat yapıdaki koltuklara yerleşiyoruz. Uzun motor kaputu her ne kadar güzel görünse de manevralarda sorun çıkartıyor. Arka koltuklardaki yaşam alanı sınıfının standartlarına yakışan cömertlikte. Ancak arkaya doğru alçalan tavan çizgisi ve yüksek omuz çizgisi bu kısmın biraz kasvetli olmasına yol açıyor. Neyse ki iç mekanın daha ferah hissettirmesi için elektrikli arka perdeyi ve cam tavanın perdesini açmak çözüm oluyor. Oldukça kaliteli malzemeler kullanılan kokpit şık ve modern görünüyor. 10,2 inçlik dokunmatik ekran kolay kullanılıyor. Deri kaplı dirksiyon simidi ergonomik.

Orta konsolda yumuşak plastik malzeme dışında, parlak siyah kaplamalarla kalite algısı arttırılmış. Ancak biraz detaylı incelendiğinde orta konsolda, torpido gözü üstüneki birleşme noktalarındaki açıklıklar göze çarpıyor. Bunun haricinde genel algı başarılı. Orta konsoldaki start düğmesine bastığımızda 2.0 lt 180 HP'lik dizel motor gürültüyle uyanıyor. Ses ve titreşim kabin içerinde konfordan çalıyor.

Yola çıktığımızda da bu motor sesi bize eşlik etmekten geri kalmıyor. Neyse ki bu gürültü karşısılığında yol bilgisayarında gördüğümüz tüketim verileri keyfimizi yerine getiriyor. 6,3 lt/100 km'lik ortalama test tüketimi oldukça ekonomik. Bu otomobille çok yoğun şehiriçi trafiğinde yol aldığımızda da tüketiminin 8,0 lt/100 km altında kalması, ne kadar ekonomik olduğunun bir göstergesi.

Hızlanma testlerinde ortaya çıkan 8,9 saniyelik 0-100 km/s verisi, şehiriçi kullanımında yeterli. Esneklik verilerine baktığımızda da araç sollama ya da ani hızlanma ihtiyaçlarında XF, beklenen ataklığı veriyor. Ani güç patlamaları yaşatmaması sinirli bir sürüş tarzı olmasının önüne geçilmiş. Arkadan itişli XF'in tekerlekleri oldukça etkili bir şekilde zemine tutunuyor.

Hızlanma performansındaki tatminkar sonuç karşılığında fren testinde elde edilen 36 metrelik veri, fren sistemi ve lastiklerin başarısını ortaya koyuyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman konusunun uzmanı ZF imzalı. Akıcı ve sarsıntısız vites geçişleri sunan otomatik şanzıman, Sport mod seçildiğinde daha dinamik hızlanma sağlıyor. Vites kontrolünün altındaki sürüş modllarından da Sport mod tercih edildiğinde XF'in, direksiyon ve gaz tepkileri çok daha dinamik bir yapıya bürünüyor.

Normal seçenekte direksiyon çok yumuşak ayarlarda yönetiliyor. Bu seçenek park ve manevralarda, şehiriçindeki çok düşük hızlarda konfor sağlıyor. Otoyol kullanımı ya da virajlı bir rotada Sport seçeneğin direksiyon tepkilerini keskinleştirmesi sürüş güvenliğini arttırıyor. Bu seçenekle XF daha net ve kolay kontrol edilebiliyor. Süspansiyon sistemi konfor odaklı ayarlara sahip olan otomobil buna rağmen ani şerit değişimleri ya da köşe dönüşlerinde aşırı sallanmıyor.

Jaguar, Türkiye'de Borusan Otomotiv bünyesinde temsil edilmeye başladığından beri daha iyi tanınmaya başladı. Geçtiğimiz sayılarda Jaguar XE konuğumuzdu. Markaya ulaşmanın en kolay yolu olan XE'nin beğendiğimiz kadar olumsuz yönleri de vardı. Rakipleri karşısında rekabeçi olmayan fiyatı, yer yer işçilik pürüzleri ve çok cömert olmayan yaşam alanıyla aklımızda yer eden otomobilde bu sorunların daha az gözlediği XF'i konuk ettik. XE'ye göre çok daha cömert yaşam alanı sunması XF'in olumlu yönlerinden. Fiyat politikasında ise BMW 520d'den yaklaşık 15.000 TL daha cazip bir başlangıç fiyatı sunuyor. Audi A6'dan ise yaklaşık 2.000 TL pahalı. Bu iki fiyat farkı da bu sınıf için önemsiz. XF'in daha az yollarda görülüyor olması rakipleri karşısında tercih edilebilecek bir sebep olabilir. Rakiplerinin filo aracı imajlarının da olması karşısında Jaguar XF daha özgün kalıyor.

Bir diğer rakip olan Mercedes cephesinde ise yüksek ÖTV diliminin getirdiği yükümlülük rakiplerinden çok daha fazla bir başlangıç fiyatına sahip olmasına yol açıyor. 305.300 TL'den başlayan E 250 d, 204 HP ile daha fazla güç sunarken, 4 tekerlekten çekiş sistemini de standart olarak sunuyor. Ailenin en küçüğü olan XE'den sonra ortanca kardeş XF de detaylı test programımızı tamamladı. Sonuç olarak konforlu bir yaşam alanı, ekonomik dizel motor, makul hızlanma verileri, çok iyi fren mesafesi ve tatminkar donanımla aklımızda yer etmeyi başardı. Ailenin en büyüğü XJ için ise bu sayfaları takip etmeye devam etmelisiniz.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer