ARKADAŞINA GÖNDER
Test :Skoda Octavia RS 2.0 TSI DSG
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Test :Skoda Octavia RS 2.0 TSI DSG

25.03.2016 Cuma
TEST :SKODA OCTAVİA RS 2.0 TSI DSG

Octavia RS’e dışarıdan bakıldığında sadece, geniş hava girişiyle kardeşlerinden ayıran tampon farklı görünüyor. Asıl fark ise kaputun altında.

Skoda'nın sportif model serisine yerleştirdiği RS logosu, Octavia'da 2.0 TDI ve TSI olmak üzere iki farklı motorla alınabilirken dizel motor seçeneği station karoserle de alınabiliyor. Test sayfalarımıza ise benzinli motorla donatılan Octavia RS konuk oldu.

Onu ilk gördüğünüzde karoseri üstündeki küçük RS logolarına dikkat etmezseniz 19 inçlik jantlar, geniş hava girişli ön tamponu ve bagaj kapağı üstündeki spoylere Octavia'nın sportif donanımlı bir seçeneği olduğu düşünülebilirsiniz. Ama işin aslı biraz daha farklı. Çünkü karşımızda kuzu postunda bir kurt duruyor.

Motor kaputu altında, Golf GTI'dan tanıdığımız 2,0 litre 220 HP'lik, turbo beslemeli benzinli güç ünitesi yer alıyor. Bu motor ve 6 ileri DSG'nin uyumuna Golf GTI'da methiyeler dizmiştik. Bu yüzden beklentimiz yüksek. Motoru çalıştırıp yola çıkıyoruz. Alt devirlerden itibaren Octavia RS çok atak ve canlı hissettiriyor. Am bu ataklık kontrol sorunu yaşatmayacak kadar dengeli veriliyor. Ön tekerlekler tutunma zorluğu yaşamıyor. Hızlı köşe dönüşlerinde ya da aracın savrulacağı ani hareketlerde ESP sisteminin hızlı müdahalesi aracı çizgiye sokmanız için fırsat tanıyor. Genel olarak otomobilin sürüşü çok dengeli.

Ani ağırlık transferlerinde karoser olabildiğince stabil kalıyor. Direksiyon sistemi sürücüyü yormayacak sertlikte ayarlanmış. Sürücüyle olan iletişimi oldukça iyi. Süspansiyon sisteminde de benzer denge kurulmuş. Konforu koruyan süspansiyon sistemi performans beklentilerinde de yeter kadar dinamik.

Sonuç olarak geniş yaşam ve yükleme alanıyla beklentileri aşan Skoda Octavia RS, zengin donanımıyla oldukça tatminkar bir paket sunuyor. Performansı, sürüş dinamikleri ve yakıt tüketimiyle de çok dengeli bir otomobil olan RS sportifl iği abartıdan uzak bir tasarım ve fonksiyonellikle yaşamak isteyenler için uygun otomobillerden biri.

Yazı: Koray Kodal / Fotoğraflar: Ersan Sezer

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.