ARKADAŞINA GÖNDER
TEST · Mazda3 Sedan Skyactiv-D 1.5
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

TEST · Mazda3 Sedan Skyactiv-D 1.5

29.08.2016 Pazartesi
TEST · MAZDA3 SEDAN SKYACTİV-D 1.5

Türkiye pazarında en çok ilgi gören kombinasyon; sedan karoser, dizel motor ve otomatik şanzıman artık Mazda3 Sedan ile de alınabiliyor.

Mazda3 Sedan, felsefesine bağlı bir markanın ürünü. KODO tasarım felsefesi ve Skyactiv mühendisliği ile üretilen Mazda3, hatchback ve sedan karoserlerinin dizel motor seçeneğini de fiyat listesine ekledi. Her iki karoserde manuel ya da otomatik şanzıman ile 1.5 Skyactiv-D 105 HP tercih edilebiliyor. Test sayfalarımıza ise Türkiye'de en çok tercih edilen karoser tipi olan sedan ile Mazda3 konuk oldu.
Otomobile bakıldığında dinamik çizgilerinin karoserin genelinde sürdürüldüğü görülüyor. Otomobilin içerisine geçtiğimizde de dışarıdaki modern ve akıcı çizgilerin devam ettiğini görüyoruz. Malzeme ve işçilikte kalite algısı yüksek tutulmuş. Ama bu otomobil, bu sefer tasarımıyla değil, motor ve şanzımanıyla odağımızda.


Motor kaputu altındaki güç ünitesi Skyactiv mühendisliğinin başarılı bir ürünü. 1,5 litrelik turbo dizel, türünün en sarsıntısız ve sessiz örneklerinden biri. Motorun piston pimi göbeğindeki esnek, harmonik dengeleyici konfor için çalışıyor. Bu sayede piston ölü noktaya inerken oluşan titreşim azalıyor. Kabin içerisine dizel motor gürültüsünün oldukça az sızması, sistemin etkisini gösteriyor.
Konforu destekleyen bu teknolojide yakıt ekonomisi de gözetilmiş. Fabrika verilerine göre ortalama 4,4 lt/100 km'lik tüketim vaat ediyor. Test ölçümlerinde de bu veriye yakın olan 4,9 lt/100 km'lik ortalama tüketim elde ettik.


Hızlanma testinde ise yakıt ekonomisi ve konfor kadar parlamayan Mazda3 Sedan'ın yine de makul değerler sunduğunu söyleyebiliriz. Özellikle şehiriçi kullanımında tatminkar olan hızlanma verileri sınıfındaki rakipleriyle benzer seviyede. Esneklik ölçümlerine baktığımızda da 7 saniye ve 9 saniyelik verilerin makul olduğunu görüyoruz. Ani güç patlamaları ya da ivmelenme tecrübesi yaşatmayan dizel motor ve otomatik şanzıman ikilisi sakin kullanım için tasarlanmış. 6 ileri vitesli otomatik şanzıman geleneksel tork konvertörlü bir sistem. Vites geçişlerinde sarsıntı ya da gecikme yaşatmayan otomatik şanzıman konfor konusunda üstüne düşeni yerine getiyor.


Fiyat listesine baktığımızda Motion donanımla başlayan Skyactiv-D Otomatik'in 92.000 TL'ye satıldığını görüyoruz. Zengin bir standart donanımla gelen Mazda3 Sedan 1.5 Skyactiv-D Otomatik'in rakipleri daha cazip başlangıç fiyatları sunabiliyor. Skoda Octavia 1.6 TDI DSG 82.300 TL, Corolla 1.4 D-4D M/M 84.750 TL, Hyundai Elantra 1.6 CRDi DCT 88.500 ve Ford Focus 1.5 TDCi Powershift 88.680 TL'den başlayan fiyatlarla satılıyor.


Yazı: Koray Kodal
Fotoğraflar: Ersan Sezer