TEST MERKEZİ

KARŞILAŞTIRMA · Ford F-150 Raptor & Ford GT

16.04.2018 Pazartesi

Biri kumlu çöllerde tozu dumana katarken diğeri yarış pistlerinde asfaltı kazımakla meşgul: Ford F-150 Raptor ve Ford GT. Birbiriyle alakasız gibi görünen iki otomobilde de aynı çift turbo beslemeli V6 EcoBoost kalp atıyor.

Ford F-150 Raptor

V6 silindir, 24 supap, çift turbo, 3497 cc, 335 kW/456 HP 5000 d/d, 691 Nm 3500 d/d, 10 ileri vitesli otomatik şanzıman, 4x4; U/G/Y: 5588/2192 (2459)*/1994 mm, boş ağırlık: 2540 kg, 0-100 km/s: 5,1 sn, maksimum hız: 170 km/s, ortalama yakıt tüketimi: 14,7 lt/100 km

Akşam mesai bitimi. Trafik kilitlenmiş durumda. Hiçbir şey hareket etmiyor. Neyse ki, F-150 Raptor'un kumanda merkezi önümüzdeki metal kervanı göz önünde tutacak kadar yüksek. Evet, trafikte bunalmamızı azaltıyor ancak bu yükseklik şu anda bir işe yaramıyor. Aslında bu durumdan kurtulmanın bir çözümü var. Sağımızda göz alabildiğine uzanan bir tarla var. Bir çöküntü, biraz çalı ve küçük ağaçlar yolu tarladan ayırıyor. Direksiyonun sağ arkasındaki küçük dairesel kumandayı kullanarak içgüdüsel biçimde 2H (arkadan itiş) modundan 4L (ağır arazi) moduna geçiyoruz.

Arkadan itişle drift, 4x4 ile arazi, kilitle de zorlu koşullar için hazır.

Birkaç klik ve Raptor artık "Baja" modunda: Yüksek hızda arazi sürüşleri için hazır.

Tamam, işi tadında bırakalım. Elbette trafik kurallarını çiğneyip yoldan bu şekilde çıkmadık. Ancak bunu yapmamamızda belki de bu sabah trafiğe kapalı bir arazide yeterince yaygara kopartmış olmamız da etkili oldu. Yaygara kopartmak... En güçlü seri üretim F-150'nin yapmak için üretildiği şey tam da bu! Arazide yol almak elbette sadece bu pikaba özel bir yetenek değil.

Doğal nefes yerine doping: 6,2 lt'lik atmosferik V8'in yerini 3,5 lt'lik çift turbo V6 aldı.

Ancak her kim ki Raptor'un sadece 27 farklı sürüş modu sunan, tabanı peluş halıyla kaplı ve kokpitinde ender bulunan ahşap dekorların kullanıldığı lüks bir hamal olduğunu düşünüyorsa çok yanılıyor. 2,5 tonluk bu kütle söz konusu taviz vermemek olduğunda benzersiz tanımını hak ediyor: 7,5 cm kalınlığındaki Fox amortisörler, 35,5 cm'lik süspansiyon stroku, 81 cm'lik su geçiş derinliği, sabit arka aks ve BF Goodrich All-Terrain KO2 lastikler. Lastikler ıslak zeminde sabuna basmış gibiyken kuru zeminde idare eder karakterde. Ancak zemin çim, kayalık, çamur veya kum olduğunda lastikler adeta şov yapıyor. Tüm bunlar 456 HP gücündeki çift turbo motorla birleşince insan kendini Amerikalıların meşhur arazi yarışı Baja 1000'deymiş gibi hissediyor.

BİZE ULAŞIN