FİAT

Sürüş izlenimi: Fiat Egea Cross 1.6 M.Jet Lounge

11.10.2021 Pazartesi
SÜRÜŞ İZLENİMİ: FİAT EGEA CROSS 1.6 M.JET LOUNGE

Fiat Egea, kompakt sınıf boyutlarında, küçük sınıf otomobillerle benzer fiyat sunabilen rekabetçi bir model. Makyaj sonrasında aileye eklenen yeni versiyon ile artık crossover sınıfında da Egea’yı görüyoruz.

Fiat Egea makyaj sonrasındaki değişimiyle yılların izini başarıyla silen daha parıltılı bir tasarımla karşımıza çıktı. Yeni panjur tasarımı üstünde yeni Fiat logosu ve yeni aydınlatmalar en büyük farkı oluştururken en önemli yenilik artık crossover sınıfı için de alternatif sunabilmesini sağlayan Egea Cross oldu. Model, Otomotiv Gazetecileri Derneği tarafından verilen Türkiye'de Yılın Otomobili ödülünü de aldı.

Fiat Egea ailesinin tamamında kullanılan yeni logoya sadece ön panjurda yer verilirken bagaj kapağı ve direksiyon üzerinde eski logo kullanılmaya devam ediyor. Egea Cross'un olduğundan geniş ve güçlü görünmesinde yenilenen ön panjur tasarımı etkili oluyor. Diğer karoser seçeneklerinde üst donanımla gelen krom detaylar Egea Cross'un panjurunda kullanılmamış. Tamponlar daha güçlü görünen, off-road ruhu sunan plastik detaylara sahip tasarımla geliyor. Otomobilin çamurluk kenarları ve marşpiyelerinde de Cross'a özgü siyah plastik detayları görüyoruz. Standart olarak gelen tavan raylarıyla da crossover algısı tamamlanmış.

Crossover sınıfında tasarım öğeleri kadar yerden yükseklik de temel konulardan biri. Egea Cross, standart hatchback versiyona göre yerden 40 mm yükselmiş ve 186 mm zeminden yükseklik sunarak sınıfındaki beklentileri karşılıyor. Karoserindeki eklentilerle de 13 mm daha uzun olan Egea Cross'un toplam yüksekliği 70 mm, genişliği de 10 mm artmış.

Urban donanımla gelen LED far, stoplar ve yeni ışık imzasına sahip gündüz farlarıyla modern bir aydınlatma grubu sunularak kalite algısı da güçlendirilmiş.

Egea Cross'un arka koltuklarda uzun boyluların da rahat edebileceği, yeteri kadar geniş bir yaşam alanı sunuluyor. Plus Paket ile arka yolcuların konforunu arttıran katlanır kol dayama geliyor. Bu donanımla birlikte Cross'a özel olarak suni deri kapı panelleri de sunuluyor.

Otomobil modern kokpit tasarımını Egea ailesinin makyajına borçlu. Yeni direksiyon simidi şık görünürken arkasında rahat bir şekilde izlenebilen 7 inçlik dijital gösterge ile kalite algısı arttırılmış. Bu dijital ekran Urban Plus ve Lounge donanımlarında geliyor. Egea'da ergonomi ve kalite algısını arttıran bir diğer donanım ise yine bu donanımlarda bulunan 10 inçlik dokunmatik multimedya ekranı. Sistem çalışma hızı, ekranın çözünürlüğü ve anlaşılır yapıdaki menüsüyle kullanışlı bir yapı sunuyor.

Kablosuz olarak Apple CarPlay ve Android Auto bağlantısı sunuyor oluşu da sınıfında rekabet için önemli bir avantaj. Yine modern donanımlardan bir diğeri olan kablosuz telefon şarj ünitesi de Egea'nın donanım paketini başarılı noktaya taşıyan öğelerden bir diğeri.

Güvenlik donanımlarına baktığımızda opsiyonel Güvenlik Paketi içinde yer alan, yorgunluk asistanı, şerit takip asistanı, trafik işareti tanıma sistemi, akıllı hız destek sistemi, çarpışma risk uyarı sistemi, otomatik acil fren sistemi, akıllı uzun farlar ve adaptif hız sabitleme ile oldukça başarılı bir paket sunuyor. Egea Cross'un Lounge donanımında standart olarak sunulan geri görüş kamerası ve kör nokta uyarı sistemi ile Egea Cross güven veriyor.

Fiyat listesinde benzinli seçenekleri; 1.4 Fire 95 HP-6 ileri vitesli manuel ve aileye yeni katılan 3 silindirli 1.0 Firefly 100 HP-5 ileri vitesli manuel şanzıman ikilisi oluşturuyor. Dizel seçeneği olarak ise 1.3 MultiJet 95 HP-5 ileri vitesli manuel ve 1.6 MultiJet 130 HP-6 ileri vitesli manuel şanzıman ikilisi sunuluyor.

Test aracımız 130 HP'lik dizel motora sahip. Dizel motorun, yüksek torkuyla birlikte ilk kalkış anında ve alt devirlerde canlı bir hızlanma tecrübesi sunduğunu söyleyebiliriz. Genel olarak şehir içinde hızlanma beklentilerini karşılayan 1.6 motor ile Egea Cross'un fabrika verilerine göre 0-100 km/s hızlanması 10,5 saniye sürüyor.

6 ileri vitesli manuel şanzımanın belirgin vites geçişleri ve yumuşak debriyaj pedalıyla konforlu bir kullanım sunduğunu söyleyebiliriz. Standart olarak gelen yokuş kalkış sistemi de daha güvenli bir sürüşü destekliyor Egea Cross 1.6 M.Jet'in yakıt tüketimine baktığımızda fabrika verilerine göre 4,7 lt/100 km ortalama tüketim sunduğunu görüyoruz. Bu tüketim verisini ekonomik olarak değerlendirmek mümkün.

Otomobilin sürüş dinamiklerine baktığımızda artan ağırlık merkezi sebebiyle özellikle ağırlık transferleri ve hızlı dönüşlerde Egea HB'ye göre biraz daha fazla esneyen bir yapıya yol açsa da genel olarak sürücüsünün isteklerini dinleyen konforlu bir yapıya sahip olduğunu söyleyebiliriz.

Sonuç olarak Fiat Egea Cross, crossover sınıfında bir model isteyip, kompakt sınıf hacmine küçük crossover fiyatıyla ulaşmak isteyenler için büyük bir avantaj. Şimdilik sadece manuel şanzımanla alınabiliyor olması kısıtlı bir kitleye ulaşmasına yol açarken kısa süre sonra planlandığı gibi otomatik şanzıman da listeye eklendiğinde yollarda daha çok görünecektir.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer

BİZE ULAŞIN