otohaber_logo
MULTIMEDYA
Peugeot Rifter sürüş izlenimi
Peugeot Rifter sürüş izlenimi
1 / 7

Peugeot Rifter sürüş izlenimi

Peugeot Rifter sürüş izlenimi

Peugeot'nın hafif ticarisi Rifter ile 30 Ağustos Zafer Bayramı'nı kutlamak için yaklaşık 1500 kilometrelik bir yolculuğa çıktık. İstanbul'dan başlayan rotamız, Afyon Kocatepe, oradan Kütahya Dumlupınar, İzmir ve tekrar başladığımız nokta olan İstanbul'da sonlandı.

2 / 7

Peugeot Rifter sürüş izlenimi

Peugeot Rifter sürüş izlenimi

Peugeot Rifter, 130 HP gücündeki 1,5 lt'lik BlueHDi dizel motoru ve 8 ileri vitesli tam otomatik şanzımanıyla ideal bir uzun yol arkadaşı oldu. 300 Nm torkuyla yokuşta veya sollama gerektiren anlarda bizi hiç mahcup etmeyen Rifter'ın vites geçişleri de oldukça seri ve sarsıntısız.

3 / 7

Peugeot Rifter sürüş izlenimi

Peugeot Rifter sürüş izlenimi

3 yetişkin, yüklü bir bagaj ve hiç kapanmayan bir klimaya rağmen 100 kilometrede 6,2 ila 6,4 lt arasında bir tüketim değeri sunan Rifter, cebinizle de dost olmayı başarıyor. Rifter'ı tam depoyla teslim aldık ve benzin ışığımız yandığında 712 km yol yapmıştık ve yol bilgisayarında 52 kilometre daha gidebileceğimiz yazıyordu. Rifter'ın 775 lt'lik bagaj hacmi koltuklar yatırıldığında 3000, ön yolcu koltuğunu da yatırdığınızda 3500 lt'ye kadar yükleme alanı sunuyor.

4 / 7

Peugeot Rifter sürüş izlenimi

Peugeot Rifter sürüş izlenimi

Donanımıyla da binek otomobilleri aratmayan Rifter, bizdeki GT donanımında çift bölgeli otomatik klima, elektrikli katlanır yan aynalar, elektronik el freni, arka-ön park sensörü ve geri görüş kamerası, anahtarsız giriş ve çalıştırma, Android Auto ve Apple CarPlay destekli 8 inç'lik dokunmatik bilgi-eğlence ekranı gibi birçok donanımı standart olarak sunuyor.

5 / 7

Peugeot Rifter sürüş izlenimi

Peugeot Rifter sürüş izlenimi

Konforun dışında güvenlikten de ödün vermeyen Rifter yine GT donanımında, perde hava yastıkları, hız sabitleme ve sınırlandırma sistemi, lastik basınç kontrol sistemi ve kör nokta uyarı sistemini standart olarak sunuluyor. Test aracımızda opsiyon olarak 'Advanced Grip Kontrol' isimli yol koşullarına göre değiştirebileceğiniz sürüş modları da yer alıyordu. Bu özellikle birlikte de yokuş iniş destek sistemi de sunuluyor.

6 / 7

Peugeot Rifter sürüş izlenimi

Peugeot Rifter sürüş izlenimi

Süspansiyon konforu binek araçları aratmayacak kadar başarılı olan Rifter'ın, yol tutuş konusunda da limitlerini zorlamadığınız takdirde sınıfının en başarılı modellerinden biri olduğunu söylemeliyiz. Diğer Peugoet modellerinden alışık olduğumuz küçük direksiyon simidi ele çok iyi oturuyor ve tepkileri de bir ticari araçtan beklenmeyecek kadar net ve hızlı.

7 / 7

Peugeot Rifter sürüş izlenimi

Peugeot Rifter sürüş izlenimi

Peugeot Rifter, ülkemizde sadece 1,5 lt'lik BlueHDi motor seçeneğiyle satılıyor. Bu motorun 100 ve 130 HP olmak üzere iki farklı güç çıkışı mevcut. 8 ileri vitesli tam otomatik şanzıman ise sadece 130 HP'lik versiyonda tercih edilebiliyor. Rifter'ın başlangıç fiyatı 221.000 TL.

Yazı: Özerk Ihlamur

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.