otohaber_logo
Test Merkezi
Test - Citroen C3 1.6 BlueHDi Shine
Citroen C3, şirin ve kullanışlı olmasının yanı sıra yerleşik kamerasıyla ön camdan gördüklerinizi kaydetmenize izin veriyor. Şimdi yeni C3’ü keşfetmeye başlayalım!
Test - Citroen C3 1.6 BlueHDi Shine

Citroen'in küçük sınıf temsilcisi C3 airbump ve connectedcam gibi yenilikçi donanımlarla adeta bir kaşif gibi hissettiriyor. Bu donanımların detaylarını öğrenmeden önce tasarıma göz atıyoruz. Selefine göre çok daha modern ve yenilikçi bir tasarıma kavuşan C3'te Cactus ile başlayan yenilikçi çizgiler kullanılıyor. Marka yüzü halini alan dağınık far grubuna C3'te de rastlıyoruz. İnce bir çizgi olarak aracın kaputunu saran Citroen logosu içerisine LED gündüz farları yerleştirilmiş. Onun hemen altında, bağımsız olarak duran farlar yer alıyor. Tampon köşelerinde ise sis farları yerleştirilmiş.

Sis farı çerçevesi, tavan ve yan ayna kapaklarının karoserden farklı renkte olarak alınabilmesi tasarımı hareketlendiriyor. Ön tampon altı ve çamurluk ağızlarında plastik kaplama kullanılmış. Profilden baktığımızda Cactus modeliyle kullanılmaya başlayan airbump isimli kaplamayı görüyoruz. Dörtgen formdaki hücrelere sahip airbump üstünde de kırmızı renkli bir kapak kullanılmış. Airbump içindeki hava hücreleri sayesinde bu kaplamaya denk gelen darbelerin kaportaya zarar vermesi önlenebiliyor. Arkasına baktığımızda, tamponun büyük bir kısmının siyah plastik kaplamaya sahip olduğunu görüyoruz. Karoseri çepeçevre saran siyah plastik kaplama "ucuz" görünse de bu sayede boyanın zarar göreceği alan azaltılmış.

Siyah renkli arka tampon kaplaması otomobilin arkasının olduğundan yüksekmiş gibi algılanmasına yol açıyor. Dar arka cam da arka tasarımın basık gösteriyor. Kabin içerisinden de bakıldığında dar arka cam sebebiyle geri görüş açıları zayıf kalıyor. C3'ün geri görüş haricinde diğer açılarında sorun yaşanmıyor. Aydınlık bir kabini olduğunu söyleyebiliriz. İç mekan tasarımı da dışarıda olduğu gibi modern çizgilerle şekillenmiş. Aydınlatma grubu ve airbump'taki dörtgen form detayları direksiyon üstünde, havalandırma ızgalarında ve kapı içlerinde de kullanılmış. Direksiyonun el ile uyumu başarılı. Üstündeki kontrol düğmelerinin büyüklükleri de ergonomiyi destekliyor. Sade tasarlanan gösterge grubu gözü yormuyor.

Gösterge grubu altında yer alan ışık ayarı, yol bilgisayarı sıfırlama ve servis kontrolü gibi düğmelere ulaşmak güç. Havalandırma ızgaraları düz bir hat üstünde, ön konsola yerleştirilmiş. Etrafında da yumuşak kaplama kullanılarak kalite algısı arttırılmış. Genel olarak ön konsol ve kapı içlerinde, dokunma isteğini azaltan sert plastik malzemeye yer verilmiş. Kapı içlerinde plastik malzemelerin birleşme noktalarının açıklığı gözü tırmalıyor. Kapı tutamakları sıradışı bir tasarımla birer çanta sapını andırıyor.

Bu parçalarda ve o bölgede yer alan kol dayanağında yumuşak malzeme kullanılmış. Düğme karmaşasını azaltmak için havalandırma kumandaları da multimedya ekranı menüsü içerisine taşınmış. 7 inçlik dokunmatik renkli ekran orta konsolda sürücünün kolay ulaşabileceği noktaya konumlandırılmış. Ancak göz hizasının altında olması kullanımı zorlaştırıyor. C3'ün en yenilikçi donanımı Shine ile gelen, bütünleşik, Full HD ön kamera sistemi.

Dikiz aynasının arkasına yerleştirilen 120 derecelik açıya sahip kamera ile otomobilin önündeki görüntüleri kaydetmek mümkün. İsterseniz fotoğraf isterseniz video kaydını 16 GB'lık sistem hafızasına yapabiliyorsunuz. Mobil cihazınıza yüklendiğiniz Citroen uygulamasıyla bu verilere yanınızdaki cihazınızdan da ulaşabiliyorsunuz. Kameranın altındaki düğme ile kayda başlayabileceğiniz gibi mobil cihazınızdan da bu işlemi yapabiliyorsunuz. Bu donanım eğlence amaçlı da kullanılabileceken özellikle kaza durumlarında bu veriler delil niteliğinde olmasıyla önem taşıyor. Darbe anında otomatik devreye giriyor.

C3'ün tam bir şehir otomobili olduğunu görüyoruz. Rahat yönlendirilen direksiyon sistemi manevralarda sürücüyü yormuyor. Yüksek hız veya ani şerit değişimlerinde ise beklenilen dinamizmi sağlamıyor. Süspansiyon sistemi genel olarak konforlu. Bozuk zeminlerde veya tümseklerde arka süspansiyon sisteminin sert hissettirdiğini fark ediyoruz. Test aracımız 1,6 litre tubo dizel motor ve 5 ileri manuel şanzımanla geldi. 5 ileri manuel şanzımanın vites yolları uzun ve gevşek hissettiriyor.

Debriyaj pedalının da sert yapısı konfordan ödün veriyor. Alt devirlerden itibaren sakin hızlanma tecrübesi yaşatan dizel motor titreşimli ve biraz gürültülü çalışıyor. Hızlanma testinde elde ettiğimiz 12,5 saniyelik 0-100 km/s verisi ise C3'ün şehir için makul olabildiğini gösteriyor. Ara hızlanma verilerinde çok atak olmasa da yeterli değerler sunabiliyor.

C3 1.6 BlueHDi yakıt tüketim testinde ise 4,7 lt/100 km'lik ortalama veri ile ekonomik otomobiller arasına adını yazdırıyor. En büyük dezavantajı ise bu tür bir şehir otomobilinin olmazsa olmazı otomatik şanzıman. Bu eksikliğin giderilmesi için 2017'nin ilk çeyreği öngörülüyor.

Yazı: Koray Kodal
Fotoğraflar: Ersan Sezer

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.