ARKADAŞINA GÖNDER
Yoldayken Kalbiniz Daha Değerlidir
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

İNTERAKTİF

Yoldayken Kalbiniz Daha Değerlidir

01.02.2012 Çarşamba
YOLDAYKEN KALBİNİZ DAHA DEĞERLİDİR

Kalp krizi geçirmek başlı başına bir tehlike iken bu durumu direksiyondayken yaşamanız, sadece sizin değil, trafik için de büyük risk oluşturuyor.

Kalp krizi; "kalp kasını besleyen koroner damarların tamamen tıkanarak, beslediği alana kanı gönderememesi ve bunun sonucunda da beslenen alandaki kalp kası dokusunun ölmesi" olarak tanımlanıyor. Fakat kalp krizi belirtileri her zaman anlaşılmayabiliyor. Sürüş esnasında yaşanabilecek bir kalp kriziyse, başlı başına tehlike. Bu tip durumlarda kişinin hem kendini hem de trafiği düşünüp çok daha dikkatli olması gerekli. Eğer otomobilde yalnızsanız kalp krizi bulgularını hissettiğiniz bir durumda hemen aracınızı müsait bir yere çekip, çevrenizdeki kişilerden yardım istemeli ve en yakın sağlık kuruluşuna başvurmalısınız. Bu esnada, kalp kasının kan ihtiyacını azaltıp, kalp krizinin etkisini hafifletmek ve hayatta kalabilmek için istirahat pozisyonuna geçin. Cep telefonunuzu yanınızda bulundurun ve bir yakınınızı mutlaka durumdan haberdar edin. Yardımcı olacak birini bulamadıysanız, 112 acil hattını arayarak bulunduğunuz adresi ve telefonunuzu acilen bildirin. Yanınızda aspirin varsa bir tane derhal çiğnemeli, ancak direkt olarak aspirin tableti bütün olarak yutmamalısınız.
Eğer 112, muhtelif nedenler ile gecikiyorsa asla kendi başımıza değil, size yardım eden kişinin yardımı ile 20 dakikadan önce en yakın sağlık kuruluşuna ulaşmaya çalışmalısınız. Daha önce kalp rahatsızlığı olduğu bilinen hastalar, bu tür bir göğüs ağrısı şikayetiyle tekrar karşılaştıklarında kendilerinde bulunan dilaltı nitrogliserin (Tablet, Sprey) ilacını beşer dakikalık aralıklarla en fazla üç kez almalı, eğer ağrı geçmiyorsa derhal en yakın sağlık kuruluşuna yardımla ulaştırılmalıdır. Araç içi bir kaza sonrasında, hastada başlayan göğüs ağrısı da çok dikkate değer bir bulgu olup, özellikle direksiyona göğsün direkt olarak çarpması neticesinde kalp kasını besleyen koroner damarda yırtılma ve buna bağlı kalp krizi, aort damarında yırtılma ve buna ait klinik bulgu ile aort damar yırtılmasının koroner damara kadar uzanmasına bağlı kalp krizi de olasılık dahilinde değerlendirilmelidir.

Kalp Krizi Geçirdiğinizi Nasıl Farkedersiniz

Kalp krizi aşağıda belirtilerin dışında bulgu vermeden sessiz bir şekilde, yorgunluk, kırgınlık veya nefes darlığı gibi şikayetlerle de ortaya çıkabilir. Ancak tetkik sonucunda kişinin kalp krizi geçirdiği anlaşılabilir.Bu belirtiler, eğer dinlendiğiniz halde geçmiyorsa ve 30 dakikayı aşacak şekilde yoğunlaşıyorsa, kalp krizi geçirdiğinizden şüphelenmelisiniz.
» Göğüs ortasında, sıkıştırıcı tarzda, sanki birisi göğsün üzerine çıkıp oturmuş gibi, ağırlıklı basınç hissi, ve şiddetli bir ağrı.
» Sol kol, boyun, sırt veya çeneye doğru, diş köklerine doğru yayılan ağrı, sol el yüzük ve serçe parmaklar ile sol kolun iç kısmına dirseklere doğru, sırtın solunda-ortasında-sağında ağrı, sağ kol ve dirsekte ağrı.
» Mide yanması, boğazda yanma, aşırı gaz ve ekşime, bulantı-kusma vb. midebağırsak problemleri.
» Kalp atışında hızlanma.
» Nefes almakta zorlanma, baş dönmesi, bayılma.
» Soğuk ve yoğun bir şekilde terleme, panik ve ölüm korkusu ile birlikte endişeli bir yüz ifadesi.

BMW'den Acil Durum Asistanı

Münih Teknik Üniversitesi ile beraber çalışan BMW, Lidar ismindeki, aracın dört bir tarafına yerleştirilen radarlarla, kameralarla ve sensörlerle bu sistemi kullanacak. Sistem sürücünün olası bir sağlık sorunu durumunda aracı kullanamayacak hale gelmesi durumunda, aracı güvenli bir şekilde emniyet şeridine çekiyor. Direksiyon üzerindeki sensörlerden takip edilen nabızda bir sorun oluştuğunda devreye giren sistem, aktif hale gelince dörtlüler yanıyor ve hemen ilk yardım kurumlarına acil durum sinyali yollanıyor. Ardından Şerit Takip Asistanı ve Aktif Cruise Control üzerinden ön ve arkadaki araçlarla mesafe korunuyor. Yandaki araçlar izin verdiği takdirde otomobil, emniyet şeridine eçinceye kadar ilerleyip sonra da güvenli bir alanda duruyor. Bu sayede direksiyon başındayken geçirilen kalp krizlerinden doğan sorunların önüne geçilmesi amaçlanıyor.

Toyota'nın Acil Müdahalesi

Toyota'nın Amerika'daki üniversitelerle ortaklaşa gerçekleştirdiği, şu an deneme sürecinde olan "Acil Müdahale Teknolojisi" kapsamında olabilecek kaza riskleri azaltılıyor. Sistem, direksiyon başında geçiren sürücünün ani bilinç ve yeti kaybı sonucu in kontrol altına alınması için görev yapıyor. Bu sistemde direksiyon simidinin üzerinde bulunan sensörler, sürücünün kalp ritimlerini takip ediyor. Olası bir tehlike anında sistem sürücüyü uyarıyor. Eğer sürücü araca müdahalede bulunmazsa başta Mesafe Takip Sistemi olmak üzere sürüş destek sistemlerinden oluşan PCS devreye giriyor ve otomobilin güvenli bir şekilde durmasını sağlıyor.

Ford, Koltuktan Ölçecek

RWTH Aachen Üniversitesi ve Ford Avrupa Araştırma ve Inovasyon Merkezi'nin çalışmaları sonucunda kalp ritmini ölçecek bir koltuk tasarlandı. Koltuğa yerleştirilen 6 adet elektrot ile vücuda temas etmeden kalp ritmini denetleyen sistem sayesinde otomobil kullanırken kalp krizi geçirme riskine karşı önlem alınabilecek.

Rıfat Eralp Ulusoy

İstanbul Memorial Hastanesi Kardiyoloji Uzmanı
Her gün yeni bir teknolojiyle karşımıza çıkan otomotiv sektörü, kalp krizi riskini de göz önüne alarak bu konuya da el atıyor. Trafik kazalarının önüne geçmek için araç kullanıcılarının yaşadığı sıkıntıları gözlemleyip özel sistemler tasarlıyorlar. Bunlardan biri de yakın gelecekte karşımıza çıkacak olan ve şu anda "Acil Hastalık İkaz Sistemi" olarak tanımlanan teknolojiler.

kalan karakter 2000

Felemez Okay Felemez Okay

Bizi bu konularda bilgilendirdiğiniz için teşekürler,sağlıkla ilgili bilgilere çok ihtiyacımız var.İlk etapta kendi başımıza yapabileceğimiz şeyler,Bir sağlık kuruluşuna varıncaya kadar ki zaman için.tşk.ler.

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 01.02.2012 13:01

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BİZE ULAŞIN