otohaber_logo
Test Merkezi
Test: Opel Grandland 1.5 130 HP Dizel AT8
Opel Grandland 1.5 130 HP Dizel AT8
Test: Opel Grandland 1.5 130 HP Dizel AT8

Opel’in kompakt SUV’u Grandland makyaj zamanında büyük bir tasarım değişikliğine girdi. Adeta yeni bir nesil gibi yüzü tamamen değiştirilen Grandland kokpitinde de önemli yenilikler sunuyor. Opel Grandland artık çok daha modern ve yeni görünüyor. Bunun için yapılan kapsamlı makyaj operasyonuna teşekkür etmek gerekiyor. Buradaki en fark edilir değişiklik kuşkusuz Opel’in yeni “panjur” tasarımı. Cam bir yüzey gibi algılanan panjur farlarla bütün gibi görünüyor. Farların siyah zeminli oluşu da şerit şeklinde bir renk imzası oluşturuyor. Farlar sadece renk ve tasarımlarıyla dikkat çekmekle kalmıyor, IntelliLux LED Pixel özelliğiyle çok iyi bir aydınlatmaya sahip.



Siyah renkli test aracımızda bu siyah renkli yüz ön plana çıkamasa da renk bütünlüğü sağlayarak farklı bir görünüm sağlıyor. Jantların da siyah renkli olması bu bütünlüğü destekliyor. Arkada makyajın etkisi neredeyse hissedilmese de koyu renkli stopların yeni aydınlatmalara sahip olduğunu görüyoruz.

Otomobilin içerisindeki değişim de yüzündeki kadar büyük. Analog gösterge grubu yerini dijital bir panele bırakmış. Bu panel yine Opel’in yeni nesil ortak tasarım dilinin bir yansıması. Opel’in Pure Panel ismini verdiği bu panel üstünde dijital gösterge ile multimedya ekranı aynı hizada rahat takip edilir yapıda. Gece görüş sistemiyle daha güvenli bir sürüş imkanı sunuluyor.



Direksiyon tasarımı korunurken, vites konsolu ve vites kolu da yenilenmiş Fiyat listesinde 1,2 litre 130 HP turbo benzinli ve 1,5 litre 130 HP turbo dizel motor seçeneklerinin her ikisinde de 8 ileri vitesli tork konvertörlü otomatik şanzıman kullanılıyor. Test aracımız, artık yeni otomobillerin fiyat listelerinde az görmeye başladığımız dizel motorlu versiyon. Fabrika verilerine göre 5,1 lt/100 km ortalama yakıt tüketimi sağlayan Grandland’in test tüketimi 6,0 lt/100 km olarak kayda geçti.




Dört silindirli turbo motorda klasik dizel titreşimi ve çalışma karakteri bulunuyor. Genel olarak yeteri kadar sessiz ve konforlu bir sürüş tecrübesi sunuyor. Uzun süreli kullanımda da yolcularının konforunu koruyan Grandland geniş yaşam ve yükleme alanıyla da konforu destekliyor.

Direksiyon yönlendirme hassasiyetiyle dinamizm destekleyen Grandland’in süspansiyon yapısı da konforu koruyan ama sportif odaklı bir tecrübe yaşatıyor.




Genel olarak değerlendirdiğimizde makyajın tasarım ve ergonomi katkısıyla Grandland’in çok daha ileri gittiğini söyleyebiliriz. Geniş ve modern yaşam alanıyla göz dolduran otomobilin dizel motor ile makul bir hızlanma tecrübesini yakıt ekonomisiyle birleştirmesi de önemli bir avantaj sağlıyor.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.