ARKADAŞINA GÖNDER
Veda Etmeden Önceki Randevu
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Veda Etmeden Önceki Randevu

27.01.2014 Pazartesi
VEDA ETMEDEN ÖNCEKİ RANDEVU

Crossover sınıfında tasarımı ve fonksiyonelliğiyle dikkat çeken Nissan Qashqai’nin açtığı yoldan yürüyen bolca rakibi arasında makul başlangıç fiyatıyla Suzuki SX4 de dikkat çekiyor. Her iki aracın boyutları birbirlerine oldukça yakın. Yeni yüzüyle yakında Türkiye’de de satışa sunulacak olan Nissan Qashqai’yi, elveda demeden önce Suzuki SX4 ile karşılaştırdık.

Qashqai 4330 mm uzunluk ve 2630 mm'lik dingil mesafesine sahip. Aracın yükseliğiyse 1615 mm. Bunun karşısında ise 1575 mm'lik yüksekliğe sahip SX4'ün uzunluğu 4300 mm ve dingil mesafesiyse 2600 mm. SX4 daha alçak olmasını arka koltuklarındaki baş mesafesine epey yansıtıyor.

Her iki Japon modelin kabin içerisinde sert plastik malzeme hakimiyeti var. İkisinin de kokpitindeki kontrol tuşlarının iri tasarlanmış olması fonksiyonelliğe yönelik. 'ün daha başarılı olan ön görüş açıları 'ye göre ergonomi puanlarını arttırırken, Qashqai'nin multimedya sistemi sunuyor oluşu fonksiyonellik yönünde puanı kazandırıyor.

Sürüş özelliklerlerine baktığımızda, SX4'ün yumuşak direksiyon sisteminin konforu olumlu etkilediğini söyleyebiliriz. Süspansiyon sisteminde de aynı yumuşaklık devam ettirilmiş. Bu sayede bozuk zeminlerdeki süspansiyon gürültüsü azaltılmış. Ama ani girilen virajlarda bu yumuşaklık karoser salınımları sebebiyle artıyor. Bu noktada standart olarak sunulan ESP sisteminin varlığı güven veriyor. Qashqai'de de ESP standart donanımla geliyor. SX4'e göre daha sert ve daha net bir direksiyon sistemine sahip olan Qashqai, virajlardaki performansıyla daha güvenli hissettiriyor. Süspansiyon konforu konusunda ise SX4'ün bir adım gerisinde.

Manuel şanzıman ve önden çekişli her iki in de motor kaputları altında 1.6 litrelik turbo dizel güç üniteleri görev yapıyor. SX4'ün 3750 d/d'de ürettiği güç 120 HP ve 1750 dd/'de ulaştığı maksimum tork ise 320 Nm. Bu değerlerle sunulan hızlanmaların tatminkar olduğunu söyleyebiliriz. SX4'ün fabrika verilerine göre 0-100 km/s hızlanması 12.0 iken bizim test verilerimiz 12.14 saniyeyi gösterdi.

Qashqai'nin 1.6 litrelik turbo dizeli 130 HP güç üretiyor. Tıpkı SX4'de olduğu gibi 1750 d/d'de 320 Nm maksimum torka ulaşabilen otomobilin 0-100 km/s'lik hızlanması fabrika verilerine göre 10.3 saniye, test verilerine göre ise 10.8 saniye olarak kayda geçti. Ancak test tüketimleri arasındaki 0,3 litrelik ortalama tüketim farkı 6,0 lt/100 km tüketen SX4'ün lehine.

Sonuç olarak konforlu süspansiyon ve başarılı görüş açılarıyla aydınlık bir kabin beklentisinde olanlar için SX4 tercih edilebilir. Daha iyi bir yol tutuş ve hızlanma, geniş yaşam alanı ve bagaj hacmi konularında da Nissan Qashqai öne çıkıyor.

Yazı: Koray Kodal