otohaber_logo
Test Merkezi
Test: BMW i4 eDrive40 M Sport
Yüzde 100 elektrikli versiyon i4, Gran Coupe karoseriyle karşımıza çıkıyor.
BMW i4 eDrive40 M Sport

BMW’nin orta sınıftaki sportif temsilcisi 4 Serisi’nde Coupe, Cabrio ve Gran Coupe olmak üzere üç farklı karoserle satılıyor. Yüzde 100 elektrikli versiyon i4 de Gran Coupe karoseriyle karşımıza çıkıyor.

Türkiye’de fiyat listesinde yer almaya başlayan tamamen elektrikli i4, 4 Serisi Gran Coupe ile aynı karoseri paylaşıyor. Tasarımda ayırt edilebilmesini sağlayan en büyük fark öndeki böbrek ızgara tasarımında ortaya çıkıyor. Elektrikli otomobilde içten yanmalı bir motor olmadığı için kapalı olan böbrek ızgara tasarımı karakteristik bir öğe olduğu kadar arkasında elektronik sürüş güvenlik yardımcılarını da barındırma görevi üstleniyor. Uzun motor kaputu, arkaya doğru eğilen tavan çizgisi, çerçevesiz kapı camları, gövdeye gizlenmiş kapı kolları ve camla açılan bagaj kapağı i4’ün karakteristik tasarım öğeleri arasında yer alıyor. Elektrikli bagaj kapağı arkasındaki 470 litrelik bagaj, arka koltuklar katlandığında 1290 litreye kadar çıkıyor. BMW i4, 4783 mm uzunluğa, 1852 mm genişliğe, 1448 mm yüksekliğe ve 2856 mm dingil mesafesine sahip. Bu boyutlara baktığımızda spor bir otomobil için yeteri kadar geniş bir yaşam alanı sunabildiğinin izlenimi veren otomobilin önce arka koltuklarına bakıyoruz. Uzun boylu iki yetişkinin rahat edebileceği geniş bir yaşam alanı bizi karşılıyor. Ön koltuklardaki alan ise çok daha ergonomik ve konforlu. Alışıldık direksiyon simidi karşılığında modern gösterge multimedya ekranlarını görüyoruz. 12,3 inçlik dijital gösterge ekranı ve 14,9 inç büyüklüğündeki yüksek çözünürlüklü dokunmatik multimedya ekranından oluşan BMW Kavisli Ekran sürücü odaklı bir tasarımla ergonomi ve fonksiyonelliği bir arada sunuyor. Tamamen elektrikli kabinindeki fiziksel düğmelerin çoğunun yerini dokunmatik ekranlara bırakmış olması da içten yanmalı 4 Serisi Gran Coupe’den net bir şekilde ayrıldığı detaylar arasında.



Fiyat listesinde i4 eDrive40 ve i4 M50 olmak üzere iki farklı i4 Gran Coupe görüyoruz. BMW i4 eDrive40’tan, M modellerine özgü, M Aerodinamik paketi, M hafif alaşım jantlar ve M dış aynalarla daha güçlü ve dinamik tasarımıyla ayrışan, i4 M50 performansıyla öne çıkıyor. 521 km menzile sahip i4 M50, ön ve arkadaki elektrik motorlarıyla, toplam 544 HP gücünde. Dört tekerlekten çekişli i4 M50, BMW’nin performans modellerini geliştiren M departmanın bugüne kadar geliştirdiği ilk tamamen elektrikli otomobil olma özelliğini taşıyor. Sonuç ise 3,9 saniyelik 0-100 km/s hızlanması.



BMW i4 eDrive40 modeli ise arka aksın üzerindeki 340 HP’lik elektrik motoruyla arkadan itişli olarak geliyor. 430 Nm maksimum tork üreten elektrik motoru sayesinde bu seçeneğin 0-100 km/s hızlanması 5,7 saniye sürüyor. İlk kalkış anından itibaren etkileyici bir hızlanma bizi karşıladı. İçten yanmalı performans odaklı motorlarda gördüğümüz bu hızlanma verileri karşılığında elektrikli bir otomobilde benzer rakamlar sunulsa bile hissiyat çok farklı. Hiç kayıp olmadan bir tür küçük “ışınlanma” tecrübesi yaşattığını söyleyebiliriz. Hızlanma önemli bir konu elbette ama söz konusu elektrikli bir otomobil olduğunda menzil ve şarj süreleri çok daha fazla önem kazanıyor. BMW i4 eDrive40, WLTP standartlarına göre tam dolu batarya ile 590 km menzil iddiası taşıyor.



Sarj sürelerine baktığımızda 11kW gücündeki AC tipi şarj ile 8,5 saatten kısa sürede bataryalar tamamen doldurulabiliyor. 200 kW’a kadar çıkabilen DC şarj istasyonunda ise 10 dakikalık şarj ile yaklaşık 164 km menzil elde edilebiliyor. Bu tip şarj istasyonlarında 31 dakikalık sürede ise yüzde 10’dan yüzde 80 batarya doluluğuna ulaşabiliyor. Güzel olduğu kadar da verimli olan i4 eDrive40 elektrikli otomobillerin arzulanmasında önemli bir rol oynayabilir.

Yazı: Koray Kodal-Kapadokya

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.