ARKADAŞINA GÖNDER
Suzuki Swift 1.0 GL
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Suzuki Swift 1.0 GL

29.10.2013 Salı
SUZUKİ SWİFT 1.0 GL

18 Ekim 1993 tarihli otohaber Dergisi’nin test konuğu Suzuk Swift 1.0 GL idi.

" Swift ailesi kalabalık bireyleri ile severlere oldukça geniş bir seçenek listesi sunuyor: Swift 1.3, 3 Kapılı GS, 1.3 3 kapılı GL, 1.0 motorlu ve 3 kapılı GL modeli,1.0 litre ve 3 kapılı GA modeli, 1.3 ve 5 kapılı GLX, 1.3 ve 5 kapılı GL, onu takip eden ve ailenin en güçlü bireyi sıfatını taşıyan GTi. Bu seçenekler arasında önemli bir yere sahip olan Swift 1.0 GL, Türkiye'ye ilk ithal edildiği günden beri hanımların ve gençlerin ilgi odağı olmuş durumda.

Swift 1.0 GL, ekonomik motoru, modern tasarımı, iç ergonomik yapısı ve rahat kullanımı ile ailelerin ikinci otomobili veya kadınların tercih ettiği bir otomobil olarak yaşantımıza girdi.

Swift'te en ufak detaylar dahi çok büyük bir incelikle birleştirilmiş. Bu detayları motor parçalarından iç tavan döşemesine kadar sıralamak mümkün.

Özellikle hassa şehir içindeki manevra kabiliyetinin yüksek olmasından dolayı kıvrak bir kullanım sergileyebiliyor. Yine şehir içindeki yoğun trafiğe otomatik vitesli ve 1000 santimetreküplük bir motor ile girmesi de üzerindeki büyük yükü azaltıyor.

PERFORMANS

Suzuki'nin Swift modelleri mühendislik tasarımının en iyi örneklerinden biri. Büyük hacimli motorlar göz önüne alındığında krank şaftın uzunluğu ve silindir sayısının fazlalığı dikkat çekiyor. Şaft yataklarının hassas balansı sayesinde 8 silindirli otomobillerin motorlarından kabin kısmına erişen motor vibrasyonu adeta yok edilmiş gibidir. Swift büyük bir mühendislik başarısı ile üç silindirli motorundan bu vibrasyonu arındırmış. Bu nedenle otomobil son derece sessiz olarak çalışmakta. 1000 santimetreküp'lük bu ekonomik motor 6000 devir/dakikada 66 beygirlik bir güç sergilemekte.

Bizim testini gerçekleştirdiğimiz Swift GL otomatik şanzımana sahipti ve dolayısı ile 0-100 kilometre akselerasyonu düz vitesli modellere nazaran daha yavaş, 18 saniye olarak gerçekleşti.

1000 santimetreküplük, 3 silindirli bu minicik motorun devri oldukça fazla onunla 6000 devir/dakikaya çıkmak çok kolay ve motor devri oldukça yüksek. 160 kilometre sürate erişebilen bu küçücük canavarda motor sesi sadece 120 kilometre süratten sonra çok hafif ve tiz bir uğultu olarak belirmekte. Bu verilere sahip bir otomobilin içindekilere rahatsızlık vermemesi bir yana, farkedilebilmesi bile güç. Suzuki'nin 3 silindirli motorunun supapları DAVT sistemine sahip. Bu sisteme sahip supaplardaki hareketli parçalar klasik supap sistemli motorlara oranla daha az parçaya sahip.

Swift GL'in motoru en ufak uyarıya cevap verecek bir halde ve hemen hemen her devirde canlı. Otomatik şanzımanı 3 ileri ve motorla çok iyi bir uyum içinde. Otomatik şanzımanın vites geçişleri sessiz ve pürüzsüz. Suzuki'nin motorunun birçok parçası hafifletilmiş. Bunların arasında krankşaft,egsantrik ve supap iticileri sayılabilir.

Swift 1.0 GL, gerek şehir içi gerekse şehir dışı kullanımı esnasında performansı ile bizleri büyüledi. 3 silindirli 993 santimetreküplük motoru hemen hemen her şart altında mükemmel bir şekilde Swift'e hizmet vermekte. Bütün bu olumlu verilere ekonomik yakıt tüketimini de eklemek mümkün.

YOL TUTUŞ

Swift GL, performans testindeki başarısını bu bölümde de gösterdi. Toprak zemin ve asfalt zeminde yapılan testlerin her ikisinde de olumlu puanlar topladı. CAD kompüter destekli çizimin bir ürünü olarak dünyaya gelen Swift'in hafif monokok gövdesi, sağlam ve bükülmelere dirençli olacak şekilde imal edilmiş. Toprak etaplarda önden çekişli olması bir avantaj olarak ortaya çıkan Swift'in toprak zeminli virajlarda sergilediği oldukça başarılı performans, otomobilin yol tutuşunu olumlu yönde etkiliyor. Asfalt zeminde ise adeta santrifüj kuvvetine karşı direnen Swift, süper bir yol tutuş sergiledi. Hızlı "S" virajlarının birinden diğerine adeta uçarcasına girdik ve herhangi bir savrulma söz konusu olmadı.

Aerodinamik yapısı ve sürtünme kat sayısı Cd 0.32 gibi çok iyi bir rakama sahip olan Swift, herhangi bir yönden gelen rüzgardan fazla etkilenmiyor.

Swift'in yol tutuşuna en önemli katkıyı sağlayan faktörlerden biride bağımsız süspansiyon sistemi. Diğer bir faktör ise Swift'in esneme payının hemen hemen çok az olması. Bu faktör de iyi bir yol tutuşu olumlu yönde etkilemekte. Ön süspansiyonda bulunan stabilizatör, araç viraja girdiğinde yük aktarmasını minimal seviyede tutarak, rahat ve konforlu bir yolculuk imkanı sağlar.

Direksiyon turu veya minimum dönüş yarı çapının 4.8 metre olması, bu otomobilin çok kısa alanda rahat manevra yapabilme özelliğini gösteriyor. Suzuki'nin boş ağırlığı ise 790 kg. Otomobilin ağırlığı ve beygir gücü oranı göz önüne alınırsa çıkan sonuç, elbette çok tatminkar. Direksiyon sistemi kremayer dişli. Aracın uzunluğu 3.845, genişliği 1.575, yüksekliği 1.380, dingil açıklığı 2.365 milimetre.

KULLANIM

'in kullanımı son derece rahat. Ön görüş mükemmel, direksiyonu hafif. Otomatik vites ise işleri daha da kolaylaştırmakta. Şehir içinde park etmek kolay, geri manevralarda arka görüşü engelleyen herhangi bir şey yok. Pedalların konumu gayet iyi. Direksiyon simidinin eğimi ile dashboard'daki göstergelerin çerçevesi birbiri ile adeta paralel bir çizgi içinde. Otomatik vites kolu oldukça rahat ve sustalı bir sisteme sahip. Ön panel, ön tarafı adeta sarmakta ve son derece hoş bir ergonomiye sahip. Isıtma ve havalandırma kısmının kontrol düğmeleri son derece basit ve kolay erişilebilen yerlerdeler.

KONFOR

Swift GL'nin 5 kapısının olması büyük bir avantaj. Ama asıl önemlisi bu kapıların geniş bir açı ile açılabilmesi. Bu sayede geniş hacimli yüklerin içeriye rahatlıkla konulabiliyor. Arka koltuklar yatırılarak bagaja ekstra hacim kazandırılabilmekte. Swift GL'nin bizce en önemli hendikapı merkezi kilit sisteminin olmayışı. Bu kusura, arka benzin kapağının içerden açılamayışı da eklenebilir.

Tüm iç tasarım ergonomik olarak dizayn edilmiş. Göstergeler büyük ve rahat okunabilmekte. Kilometre saati, devir saati ve benzin göstergesi hoş bir uyum içinde yuvarlatılarak tasarlanmış. Torpido gözü ufak fakat yeterli, kapı kenarlarında harita cepleri bulunmakta. Farlar ve sileceklerin kontrollerin direksiyonun sağına ve soluna yerleştirilmiş. Suzuki Swift GL, diğer Suzuki'lerde de olduğu gibi son derece etkili bir havalandırma ve ısıtma sistemine sahip. Koltukları rahat. İki koltuk arası arkada oturanı rahatsız etmiyor. Dijital zaman saati orta konsola yerleştirilmiş. Tavan kaplama ve koltuk işçilikleri ise takdir edilmeye değer. Vites kolunun hemen ilerisinde bulunan bardak koyma gözü, sanki teneke kutulu içeceklere tutkusu olanların hoşuna gitmesi için tasarlanmış. Kapı kilitlerinin açık olduğunu kırmızı renkli işaretlerinden anlayabilirsiniz. Swift GL'nin aynaları dışarıdan ayarlanabilmekte ve camları el ile kumandalı. Ön koltuk ayarları oldukça basit ve ön tarafta ayak koyma yeri uzun boylu insanları dahi rahat ettirecek durumda.

FRENLER

Frenlerin önleri disk, arkaları kampana ve 100 kilometre sürat ile seyrederken yapılan fren testlerindeki neticeyi 48 metre olarak belirledik. Bu ani fren esnasında otomobilde herhangi bir dağılma veya sağa-sola çekme görülmedi.

SONSÖZ

Suzuki Swift GL, estetik, ekonomik, rahat ve kullanımı son derece kolay bir otomobil. Özellikle motoru güvenilir ve sağlam bir yapıya sahip. Şehir içi veya şehir dışı kullanımda rahatça hizmet verebilecek kapasiteye sahip bir otomobil."