ARKADAŞINA GÖNDER
Nissan Bluebird SSS
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Nissan Bluebird SSS

15.08.2013 Perşembe
NİSSAN BLUEBİRD SSS

02 Ağustos 1993 tarihli otohaber Dergisi’nin test konuğu Nissan Bluebird SSS idi.

Testimizi dönemin anlatımıyla sizlere aktarıyoruz.

" Önceleri trafikte karşılaştığım ve kullanmayı çok istediğim Bluebird'ü en sonunda deneme fırsatı bulabildim. İlk gördüğümde yumuşak ve yuvarlatılmış hatlara sahip lerin en iyi örneklerinden biri olduğunu düşündüğüm Nissan Blubird, test etmek üzere yanına gittiğimde ilk izlenimlerimde haklı olduğumu doğruladı. Gerçekten de , büyük boyutlarına rağmen sahip olduğu sportif karakteristliği ile bizim hemen etkisi altına aldı.

Merkezi kilitle kapısını açıp kabinine girdiğimde ilk dikkatimi çeken bölüm dashboard'u oldu. Göze son derece hoş gelen dashboard'unun dizaynı sayesinde parlak güneş ışığına rağmen göstergeler rahatlıkla okunabiliyor. Detaylı gösterge tablosu ve kontrol düğmeleri çok fonksiyonel ve göze hoş geliyor. Japon otomobil üreticilerini detaylara verdiği önem, artık bilinen bir gerçek. Nissan Bluebird'de de aynı inceliği gördük. Otomobilde bulunan stereo sistemi ve aircondition'un verdiği rahatlıkla hiç yorulmadan uzun yolculuklar yapmak mümkün. Dashboard'un iki yanında bulunan çok hoş dizaynlı havalandırmalara ek olarak ön tarafta bulunan havalandırmaların çokluğu sayesinde air-condition'da kloroflorokarbon oranı azaltılmış. Yine çevre korumasına katkı sağlamak için otomobilin birçok bölümünde yeniden kullanılabilecek materyal seçimine özen göstermiş.

Kapıyı kapatmadan önce kapı altlarına yerleştirilmiş fosforlu şeritleri farkettik. Kapılar açıldığında arkadan gelen otomobilleri uyarmak için yerleştirilmiş bu bantlar, ince düşüncenin bir başka örneği.

Sürücü tarafındaki kapı kolunun yanına monte edilmiş 4 cam ve açma kapama, elektrikli yan ayna ve diğer fonksiyonları gerçekleştiren düğmelerin yerleştirilişi sürücünün rahatlıkla ve dikkatini dağıtmadan kontrol edebileceği şekilde tasarlanmış.

Kadifeye benzeyen döşemesiyle ayarlanabilir koltukları rahat sürüş imkanı sağlıyor. Kabininde ön bölümün genişliği arkasıyla orantılı. Bu özellikle arka bölümde oturanlar için zevkli yolculuk etmeyi sağlıyor. Yüksekliği ayarlanabilir emniyet kemerleri hem önde hem de arkada bulunuyor. 3 noktadan ayarlı oluşu sadece önde oturanların değil, arkada oturanların da hayatlarının ciddiye alındığını gösteriyor.

Yalnız... Bu lüks görünüme, fonksiyonelliğine ve ince düşünüşüne bir şey ters düşüyordu. O da, iç mekanda kullanılan materyalin kalitesinin yeterli olmayışı. Kullanılan plastikte renk seçimi ve maddenin sert oluşu olumsuz etki bıraktı. Daha farklı bir ton ve daha yumuşak plastik seçimi yapılsaydı bizce göze daha hoş gelecekti. Bir de torpidonun küçük oluşu harita ve kasetin dışında herhangi bir şeyin saklanmasına imkan vermiyor. Tüm bu ayrıntıları inceledikten ve yüksekliği ayarlanabilir direksiyonumuzu da ayarladıktan sonra kontağı çevirdik.

Yola çıktığımıda kremayerli ve hidrolik olan direksiyonun normalden biraz fazla yumuşak olduğunu farkettik. Bu arada çok geniş olan ön camı sayesinde görüş açısının hiç bir ayarlamaya gerek bırakmayacak kadar başarılı olduğunu gördük. 2 lt'lik 145 beygir gücündeki motor güç doluydu.

5 ileri düz vitesinin oranlarının iyi ayarlanmış oluşu, pedallar arasındaki mesafe ve vites geçişlerinin yumuşaklığı olumlu düşüncelerimizi biraz daha güçlendirdi. Önleri hava soğutmalı 4 teker disk frenleri sayesinde panik frenlerde otomobil sağa sola savrulmadan kendi çizgisini takip etti.

Önleri MacPherson ve ön ile arkaları bağımsız olan süspansiyonu bozuk yollardaki sarsıntıları hissettirmedi. Motorunun sessiz çalışması ve rüzgarın kabinde duyulmaması özellikle günümüzde pek çok otomobilin en büyük problemlerinden biri olan izolasyon probleminin çözümlenmiş olduğunun göstergesi. Detaylı gösterge tablosunda bulunan göstergelerin arasında emisyon sistem uyarıcı ışığı dikkatimizi çekti. Faydalı olduğuna inandığımız bu gösterge, emisyon sisteminde meydana gelen bir arıza durumunda yanarak uyarıda bulunuyor.

Elastiki bir motora sahip olan Nissan Bluebird 145 beygirlik gücüyle kendi sınıfından daha büyük hacimli otomobillerle rekabet edebilecek kapasitede.

Sürüşümüzü tamamladıktan sonra son bir kere daha etrafında dolaşırken jant kapaklarını farkettik. Dizaynı çok hoşumuza giden jantların görünümüyle hafif alaşımlılardan ayırmak çok zor. Eşyaların son derece kolaylıkla koyulup çıkarılabildiği bagajı ise oldukça geniş.

Test ettiğimiz Nissan Bluebird SSS modelinden farklı olarak SSS-G modeli de bulunuyor. SSS-G modelinde SSS'den farklı olarak sunroof, çelik jant, arka ve yan spoyler ve panaldeki ağaç kaplama görünümündeki plastik bölümler bulunuyor.

4 ileri otomatik şanzıman seçeneği de bulunan Nissan Bluebird SSS, diğer Japon otomobillerinde olduğu gibi geniş bir aksesuar paketine sahip.

Nissan, Türkiye'deki satış fiyatı 400 milyon 374 bin TL olan Bluebird ile bir kez daha kalite ile performansı uyumlu şekilde birleştirmeyi başarmış."


BİZE ULAŞIN