otohaber_logo
Haberler
Captiva daha olsa, daha da satardık
Türkiye’nin En Dinamik Otomobil Markası sloganıyla dikkat çeken Chevrolet’nin Türkiye Genel Müdürü Murat Aydın, 2010’da tedarik edebildikleri her Captiva’yı satabildiklerini ve markalarının 2011 stratejilerinin çok daha iddialı olduğunu belirtti.
Captiva daha olsa, daha da satardık
13'üncü Uluslararası İstanbul Otomobil Fuarı Chevrolet için nasıl geçti?

Bu yıl satışlarımız aynen planladığımız gibi iyi bir seviyede gidiyordu. Fuarın satışlara pek etkisi olduğunu düşünmüyorum. Biz bu yıl fuarı bir şov olarak ele aldık. Satışa çok da odaklanmadık. Şova yöneldik demenizin sebebi Corvette ve Camaro gibi modellerden kaynaklanıyor sanırım. Aynı zamanda Cruze
için de artık 124 HP'lik motor kullanılıyor.

Bu araçlara yakında yenileri de eklenecek. Bu konularda neler söyleyebilirsiniz?

Yaklaşık 1 ay önce Paris Otomobil Fuarı'nda yeni Aveo HB, Orlando, Cruze HB ve Captiva'nın makyajlı versiyonlarıyla tanıştık. İsteseydik bu otomobilleri fuara getirebilirdik. Ancak 2011'de zaten bu modellerimizle büyük bir sükse yapacağımıza inanıyoruz. Bu yüzden ilgiyi Corvette ve Camaro gibi modellere yöneltmek istedik. 2004'te Chevrolet'nin pazara dahil olmasından 2011'in ortasında yapacağımız bu yeni model lansmanlarına kadar ilk lansmanımız kadar büyük bir işe imza atmamıştık. Bu yeni modellerimizle yeniden büyük bir işe soyunuyoruz.

Cruze'daki mevcut motor artık satılmayacak mı? Yeni motor daha güçlü. Peki daha ekonomik mi?

113 HP'lik motorumuz artık yok. Elbette motor artık 124 HP ile daha güçlü. 1.6 lt'lik benzinli motorlar arasında en güçlülerden biri oldu. Yakıt tüketimi de ortalama 6.5 lt/100 km'ye düştü. Önceden kullanan bayilerimiz aradaki farkın çok net oluğunu söylüyorlar. Daha önce tasarım, konfor, güvenlik ve iddialı fiyat diyorduk. Bunlara artık performansı da ekledik. Bu donanımı bu fi yata sunan bir otomobil bulmak zor. Bir de dizel ile karşılaştırmak gerek. Aynı segmentte benzer donanımları sunan bir dizel için 8.000 TL fazladan ödemeniz gerekiyor ki; bu da ne kadar gerekli tartışılır. Ancak yılda 15.000 km'yi aşmanız gerekiyor.

Cruze HB ne zaman gelecek?

Ağustos 2011'de Cruze Sedan ile aynı motor ve donanımlarla ithal edeceğiz. Fiyat çalışmamız yok ancak aynı seviyede olacaktır.

Yeni Aveo modellerinde Chevrolet'nin büyük bir boşluğu olan dizel motor seçeneği var. 2004'te ilk Chevrolet'lerini almış olanlar için de değişim vakti geliyor diyebilir miyiz bir ölçüde?

Bizim hedefimizde sadece kendi müşterilerimizin araç yenilemesi yok, rakiplerden de pay çalmak var. Biz, B ve C segmentlerinde dizele sahip değildik. Bu da toplam pazarın yarısı anlamına geliyor. Yeni Aveo HB ve Aveo Sedan'da 1.3 lt'lik dizel bir motor ile bu pazara gireceğiz. Cruze için böyle bir motor olmayacak. Cruze'un Avrupa'da satılan dizeli 1.6 lt'den yüksek olmasıyla vergi dezavantajına sahip. Bu
yüzden de ithal etmiyorsunuz.

Eğer emisyona dayalı bir vergi uygulamasına geçilirse dengeler değişebilir mi?

Henüz bizim tarafımıza ulaşan bir vergi düzenlemesi yok. 2012 gibi olacağına dair haberler basında çıktı ama eğer doğru olsaydı hükümet kanadından bir haber gelirdi diye düşünüyorum. Ancak olursa elbette bu tipteki modellerimizi de getirebiliriz. Bence Türkiye'de vergi oranı ne olursa olsun tek bir tip vergi olsun. Basit bir vergi sistemi faydalıdır. Otomobil artık bir lüksün ifadesi değildir. Cep telefonları gibi oldu artık otomobiller.

Spark'ın pazardaki rolu nasıl?

Otomatik şanzımanı olmamasına rağmen yüzde 17'lik pay ile kendi segmentinde ikinci sırada. Bunda güvenlik donanımlarının etkisi büyük.

Makyajlı Captiva'da 2.0 lt yerine artık 2.2 lt'lik bir dizel kullanılacağı açıklandı. Bu durumdaki son gelişmeler nasıl?

2009'da 1750 adet Captiva sattık. 2010'da 5000 adetlik hedefi miz var. 4 tekerlekten çekişli SUV pazarında yüzde 20 ile uzak ara liderliğe ulaşacağız. Elimizde daha olsa, daha da satardık. Avrupa'da bizim kadar yüksek oranda Captiva satan başka ülke yok. Belki de bu sebepten dolayı makyajlı Captiva'da 2.0 lt'lik dizel motoru 6 kademeli otomatik şanzımanla sunmaya devam edeceğiz. Elbette iyileştirilmiş haliyle. Chevrolet'yi satış başarımız sayesinde ikna ettik.

Camaro'nun hangi versiyonlarını getireceksiniz?

İlk etapta hem cabrio hem de coupe'yi ithal edeceğiz. Ardından Corvette gelecek. Her ikisi de Ağustos gibi 2012 model olarak ithal edilecek. Sadece 20 adet Chevrolet bayisi kendileri için birer tane alacaklar. Şu an fiyatları belli değil. Ancak özel ithalatçıların seviyesine yakın olacak.

Corvette ve Camaro'nun servisleri diğer araçlarınızla aynı yerde mi yapılacak?

Evet, ancak eğitime çok önem veriyoruz ve eksiksiz bir servis hizmeti vereceğiz. Belirli kişileri eğitiyoruz. Bu çok kolay değil.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.