otohaber_logo
Haberler
otohaber Dergisi Nostalji Testi
26 Haziran 1993 tarihli otohaber Dergisi’nin test konuğu Opel Corsa 1.4 Si Sport idi.
otohaber Dergisi Nostalji Testi
Testimizi dönemin anlatımıyla sizlere aktarıyoruz.

"Alışılmışın dışında bir görünüme sahip olan Corsa, yeni bir concept örneği. İnsan böyle bir otomobil kullanırken gerçekten gurur duyuyor. Özellikle 3 kapılı 1.4 Si Sport tipi, zevkli kullanma ve sürüş sağlıyor.

Corsa Sport'u , diğer Corsa'lardan ayıran en büyük özelliği ise ,arka spoilerı

Tek kapılılığının verdiği avantajla daha compact bir görünüm sergileyen Corsa 1.4 Si'ın dikiz aynasının kasasıyla aynı renkte. Otomobile oturduğumda kabin için avantajlarının başında gelen, yüksekliği ayarlanabilen baquet tipi, vücudu saran ön koltuklar sayesinde virajlarda güç sarfetmeden pozisyonumu koruyarak girdim. Aslında bu konu sürüş için oldukça önemli. Arka koltukları da rahat olmakla birlikte, uzun boylular için giriş çıkışlar pek pratik değil.

Test boyunca otomobili kullanırken Opel imajının ne kadar başarılı olduğunu düşündüm. Otomobilin hangi köşesine baksam, Vectra ve Astra'dan küçük ölçülerde de olsa izlenimler vardı. Bu yeni kasanın son zamanlardaki sigara yasağına uyum sağladığı da kesin. Arka yan camlarının 90'lı yıllardaki moda gereği açılmaması ve arka küllüğün bulunmaması doğal olarak arkada oturanlara sigara içme imkanı vermiyor.

Hemen şunu da ilave etmek istiyorum; bagajı açmadan, arkada oturarak bagajın küçük boyutlarda olduğunu tahmin etmek mümkün.

Otomobilin kabininde ilk gözüme çarpan dashboard'undaki göstergelerin abartılmamış olmasıydı. Kilometre göstergesinde son sürat 200 km/s.'yi gösteriyor. Corsa 1.4 Si'nin sade ve elipsoid şeklindeki gösterge saatinin redline'ı 6000 devirden sonra başlıyor. 4 gösterge saatinin dışındaki diğer fonksiyonları ise gösterge panelindeki ışıklı ikaz lambaları oluşturuyor. Sürat ve devir göstergesi dışındaki saatler ise benzin miktarını ve su hararetini gösteriyor. Aklıma gelmişkten belirteyim; doğa dostu kurşunsuz benzin kullanan Corsa'nın yakıt tankı kapasitesi de 46 lt.

Fare misali bu şirin otomobilin boyuna posuna bakmayın. Aslında bu boydaki otomobillere oranla kilosu oldukça ağır ( 918 kg ). Ağırlığından dolayı Corsa'nın yakıt tüketimi de bu boya ve motor hacmine göre o kadar da ekonomil değil.

Radyo-teyp, yan koruyucu çıtalar, önleri aktif 5 emniyet kemeri, darbeye karşı kapı içi barları, far açık ikazı, renkli camlar,arka cam sileceği, katlanır arka koltuk, merkezi kilit,ön kafalıklar,alüminyum jantlar,tropik soğutma sistemi,kafalıklar,katalitik konvertör otomobilin standart donanımı. Ayrıca arka kafalıklar,klima ve sunroof opsiyona bağlı olarak takılabiliyor.

Otomobilin dashboard'unun orta bölümünde yer alan dijital göstergede radyo kanalını, saati ve sıcaklık derecesini takip etmek mümkün.

Havalandırma sistemini de yeni Corsa'nın başarılı yönlerine ilave etmek istiyorum. Yüksekliği ayarlanabilen emniyet kemerleri ve fonksiyonel torpido gözüde, testimiz boyunca bizi cezbeden özelliklerin başında geliyor. Kabin içi okuma lambasının olmayışı ise, negatif bir unsur olarak aklımda kalan ufak bir detay.

Bu aracın beğenmediğim tarafı detaylandırma işçiliği oldu. İçimden gelen hisle mi, bu işe negatif baktım bilemiyorum ama, İspanyol montajı ya da bir otomobilin orijin montajı dışında yapımlar, muhakkak bir yerden kendini belli ediyor. Ancak tekrar belirtmek istiyorum ki, bu görüş çok rölatif olabilir ve bu konuda hissi davranmış olabilirim. Unutmayalım ki, Türk montajı Opel Vectra'yı İtalya'da ve Fransa'da da kullanıyorlar. Aynı hassasiyetimize Opel Astra'da da rastlamıştık.

Kaputu açınca son zamanlardaki küçük kasalarda kullanılan tipik Opel moturunun, kaputun içini doldurmadığını gördük. Sanki otomobile az gibi geliyor. Otomobilin enjeksiyonlu motoru 5800 d/d'da 82 beygir güç veriyor. Corsa Sport'un maksimum hızı ise, saatte 173 km. Direksiyon duyarlılığını çok beğendiğim bu kasanın, vites değişimi de çok kolay. Bu avantajın özellikle bayan sürücülere kolaylık sağlayacağına inanıyorum. Önden çekişli Corsa'nın şanzımanı da motoruyla çok uyumlu.

Küçük fare Corsa'nın kullanım esnasında hoşuma giden yönlerinden biri de, iyi yol tutuşuydu. Gerçi bu konuyu çok önemsemek istemiyorum çünkü, artık yol tutuşu kötü otomobil diye bir şey kalmadı. Otomobil, başarılı teknolojisi gereği iyi yol tutuşa sahip. Ancak, Opel'in tipik özelliği olan yumuşak süspansiyon kullanılmış.

Sonuç olarak ülkemizde çok yeni bir concept olan bu otomobil; Astra'yı sevip, popüler zamanında sahip olamayanlar için bir fırsat. Fiyat olarak da verdiklerine göre çok ideal. Cicili bicili renkleri, kendine has kasası ve güzel dizayn edilmiş kabiniyle Opel Corsa, özellikle bayanlar için Türkiye'deki yeni seçeneklerin başında geliyor. Ayrıca Mazda 121 ile başlayan yumurta kasa tipi, dünyada yeni bir concept olduğu için bu kasanın uzun zamanlar değişmeyeceğini de söyleyelim. Küçük birkaç makyajın dışında 2000'li yıllara kadar da değişmeden kalır."

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.