otohaber_logo
Haberler
Otomotiv Sektöründe Sanal Savaş
Sosyal paylaşım sitelerinin öncüsü olan Facebook, bugün hayatımızın bir parçası olurken otomobil markalarının rekabeti sanal arenaya da taşınıyor.
Otomotiv Sektöründe Sanal Savaş

Facebook, Şubat 2004 yılında kurulmasının ardından Google'dan sonra en çok tıklanan ikinci site olurken bugün dünyada yaklaşık olarak 800 milyon kullanıcıya sahip ve bu sayı gün geçtikçe artıyor. Türkiye'nin de Facebook genelinde en çok kullanıcıya sahip ülkelerden biri olduğu biliniyor.

İnternet sitelerinin yanı sıra çoğu markanın artık bir Facebook hesabı var. Bu durum otomotiv sektörüne de yansımış durumda. Markaların Türkiye sitelerinden Facebook sayfalarına ulaşabiliyorsunuz. Fotoğrafl arın, reklam filmlerinin, test sürüşlerinin yanı sıra düzenledikleri etkinliklerin de duyurulduğu bu sayfaların binlerce takipçisi var.

En yüksek takipçi sayılarıyla zirveyi Volkswagen Türkiye, Fiat Türkiye ve Renault Türkiye paylaşıyor. Facebook aracılığıyla birçok yeniliği takipçileriyle paylaşan otomobil markaları takipçi sayılarını artırmak için adeta yarışıyorlar. Markalar takipçi sayılarını arttırmak için durmaksızın kampanyalar, internet ilanları ve hatta ödüllü yarışmalar bile düzenliyorlar.

19 Ağustos 2011'de başlattıkları Fun Quiz uygulamasını 2 Eylül 2011 itibariyle sona erdiren Volkswagen Türkiye; 5 kişiye Berlin seyahati, 50 kişiye 1/43 oranında Volkswagen marka model otomobil ve GTI logolu t shirt hediye ederken 500 kişiye de sürpriz armağanlar dağıttı.

390.730 takipçi sayısıyla ikinci sırada yer alan Fiat ise Volkswagen gibi aktif çalışıyor. Fiat uygulamalarından biri olan 'Tarz İkizinle Tanış' oldukça yenilikçi bir uygulama. Yine internet kullanıcılarının yakından bildiği Foursquare hesabınızla uygulamaya bağlanarak şehirdeki ikizinizi bulup gezdiğiniz rota üzerinden tarzınızı belirleyip size en uygun Fiat'ları zevkinize sunuyor.

Kampanyalar uygulamasını güncel tutan Fiat gündemindeki fiyat avantajlarını takipçileriyle paylaşıyor. Fiat TV uygulamasındaki 'Otomobilden Anlamayan Adam' bölümünde şehir şehir gezilip otomobillerle ilgili sokak röportajları yapılıyor.

Farklı bir yenilik de BMW Türkiye'nin internet sayfasına bulunuyor. BMW kendisiyle çalışmak isteyen takipçilerini iş başvurusu uygulamasıyla kariyer. net sayfasındaki iş ilanlarına yönlendiriyor. Rekabeti yeni bir sahaya; Facebook'a taşıyan otomobil markaları bakalım ne tür uygulamalarla yola devam edecekler.

En Çok Takip Edilen 10 Marka
Volkswagen 517.670
Fiat 394.995
Renault 389.858
Opel 139.019
Mercedes-Benz 83.512
Nissan 82.160
Chevrolet 58.810
Ford 46.740
BMW 39.895
Peugeot 37.946

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.