Bundan 10 yıl öncesinin Ford modelleriyle günümüzdekiler arasında neredeyse hiç bir bağ yok. İkonlaşmış otomobillere imza atmış bir tasarımcı olarak Ford'un gelecekteki tasarımlarının yönü hakkında neler söyleyebilirsiniz?
12 yıl önce Ford bünyesine katıldım. 5 farklı CEO gördüm. Durup yeniden başladığımız zamanlar oldu. 2006 yılında gerçek anlamda tasarımlarımız "yol tutmaya" başladı. 2005 yılında önceden arkadaşım olan Martin Smith ile çalışmaya başladık. Kendisi Avrupa tasarım bölümümüzün başına geçti. Kinetik tasarım anlayışına uygun çok başarılı işler çıkardılar. "Tek Dünya Tek Ford" fikri daha o günlerde karar verilen bir karardı. 100 yılı aşkın süredir dünyanın dört bir yanında otomobil üretmiş olan bir firmanın tüm dünya için tek bir tasarım anlayışını ilk defa benimsemesini sağladık ki; bunun, bugüne kadar gerçekleşmemiş olması enteresandı. Kinetik tasarımın olgunlaşmasını bekledik ve tüm dünya için uygun tasarımlı bir otomobil üretecek seviyeye geldik.
Bu ne kadar sürdü ve ilk ne zaman seri olarak üretime alınacak?
2.5 yıllık bir çalışmanın sonunda ortaya çıkan tasarım, Evos gibi bir konseptte gün yüzüne ilk olarak çıktı. Bu otomobildeki tasarım anlayışını önümüzdeki 2-3 yıl içerisinde diğer modellerde de uygulanacak. Çok değil, dört ay sonra tanıtacağımız bir modelde Evos'taki hatların benzerlerini göreceksiniz.