otohaber_logo
Haberler
Söyleşi: VW Grubu'nun Kanatları Altında Uçuyoruz
Frankfurt Otomobil Fuarı'nda markanın Yönetim Kurulu Üyesi Jürgen Stackman ile, Skoda'nın Avrupa'daki durumunu ve Türkiye planlarını konuştuk.
Söyleşi: VW Grubu'nun Kanatları Altında Uçuyoruz

Stackman "VW Grubu yokken Skoda sadece Felicia modelini satıyordu, şimdiyse 20 ülkede 20.000 araç satıyor.Geçen yıl biz 100 farklı ülkede 760.000 araç sattık. 5 modelimiz vardı bu sayıyı arttırıyoruz" dedi. "Bu nedenle VW Grubu'nun bünyesinde çok iyi yerlere geldiğimizi düşünüyorum" diyen Stackman satış başarısında fiyatlandırmanın önemine dikkat çekti.

Bu yılın ilk 8 ayında yüzde 18'lik bir satış artışı yakaladıklarına dikkat çeken Stackman, Avrupa'daki satışların da yüzde 14 dolaylarında yükseldiğini söyledi. Avrupa dışında da işlerin iyi gittiğine dikkat çeken Stackman, bir milyonluk rakamların da mümkün olduğunu fakat en önemli olanın Avrupa'daki ekonomik durum olduğunu ifade etti.

Türkiye AB'ye Politik Olarak Değil Ekonomik Olarak Girdi Türkiye'nin henüz Avrupa Birliği'ne katılamamış olmasına rağmen özellikle ekonomi yönünden iyi bir rotada olduğunu söyleyen Stackman, "politik olarak Avrupa'ya katılmamış olmasına rağmen ekonomik hayatta Türkiye bu sistemde" dedi. Çin'in marka için çok önemli bir pazar olduğuna dikkat çeken Stackman, BRIC ülkeleri içerisinde Brezilya'nın Skoda için bir pazar olmadığını bildirdi. Kuzey Avrupa'da İyiyiz Ama Güney İçin Çalışmak Gerek Stackman, "Rusya ve Ukrayna'da işlerimiz iyi gidiyor.

Avusturya'da pazarın yüzde 5'i oranını yakaladık" dedi. Kuzey ülkelerinde işlerin daha iyi olduğuna dikkat çeken Stackman, "İtalya ve Fransa'da yüzde 1 İspanya'da ise yüzde 2'lik bir oranımız var ve bunu yükseltmemiz gerek" diye ekledi. Türkiye'deki Satışlarımızdan çok memnunuz Markanın Türkiye distribütörü olan Yüce Otomotiv'in performansından çok memnun olduklarını dile getiren Stackman, adetsel anlamda işler iyi giderken vizyonun sadece adetle sınırlı kalmadığını marka imajının da yükseldiğine dikkat çekti. Türkiye ekibiyle çok sıkı ilişkileri olduğunu ifade eden Stackman, pazarın büyük bir potansiyeli olduğunu söyledi.

Türkiye'de Şimdilik Para Kazanamıyoruz Türkiye'de şimdilik marka imajıyla ilgili çalışmaları güçlendirdiklerini söyleyen Stackman, "Dürüst olmak gerekirse şimdilik para kazanamıyoruz, rekabeti seviyoruz ve daha önce olmadığımız kadar iddialı olmaya kararlıyız".

Geçtiğimiz günlerde İstanbul'da bir toplantı için bulunduğunu söyleyen Stackman, pazarın koşullarını canlı gördükten sonra yeni model olan Missin L'nin Türkiye için biçilmiş kaftan olduğunu ve modelin başarısına inandıklarının altını çizdi.

Yazı: Volkan Demirkuşak

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.