otohaber_logo
Haberler
Söyleşi: Her Bir Modelimiz Özgündür
Mission L ile küçük sınıftaki belki de en değerli tasarımlardan birine imza atmak üzere olan Skoda’nın dış tasarımlarından sorumlu ismi Karl Neuhold ile Çek markanın gideceği yolu ve güncel modellerdeki özellikleri konuştuk.
Söyleşi: Her Bir Modelimiz Özgündür

Frankfurt'ta sergilenen Mission L'nin önceden tahmin ettiğimiz seri üretim ismi Tour olacaktı. Bu isme karar verdiniz mi?

Mission L şimdilik bir konsept ve adından da anlaşılacağı gibi Limuzin (Sedan) misyonumuzu gösterdiğimiz bir çalışma. Ayrıca küresel anlamda da pazarlayacağımız Fabia Sedan modelimizin de bir ön sunumu.

Özellikle gelişmekte olan ülkelerde başarılı olabileceğiniz bir model olacak gibi...

Evet, kesinlikle. Rusya veya Çin gibi ülkelerde popüler olacağı gibi Avrupa'da da niş bir model olarak konumlandıracağız.

Mission L'nin tasarımını nasıl anlatabilirsiniz?

Tipik Skoda otomobillerinin çizgilerini taşıyor. Omuz çizgisi belirgin. Sade ama aynı zamanda çekici. Önde krom ızgara yine var. Sadelik ve keskinlik Skoda'nın bundan sonraki tasarım dilini oluşturan temel iki kelime. Sedan modellerde coupevari tavan eğimi olacak ama bir taraftan da geriye doğru çekik olduğundan fonksiyonel de olacak.

Gelişmekte olan pazarlar için tasarlanmış bir otomobilin her açıdan bütçe çalışmasının yapılması gerekiyorken tasarım konusunda nasıl bir yol izlediniz?

Tasarımcılar hiçbir zaman ucuz bir otomobil tasarlayacağım diye yola çıkmaz. Skoda'nın altıncı modeli Mission L olacak ve yola çıkarken tamamen yeni bir otomobil yapmak için yola çıktık. Doksanlarda sadece bir modeli varken şimdi altı model üzerinden farklı tiplerde üretim yapıyor. Bunun sayısı daha da artacak. Bu da güzel bir otomobil tasarlamamız için uygun ortam yarattı. Yoksa üretilen malzemelerin hepsi aynı, metalin bükülmesi, camın eğimi belli.

Teknolojinin gelişmesiyle tasarımcıların işi kolaylaştı mı?

Kesinlikle. Ben doksanlı yıllarda Audi'de çalışırken ulaşabildiğimiz metal uyumunu bugün çok daha ucuza satılan otomobillerde yakalayabiliyoruz. Parça birleşim yerleri daha iyi artık. Biz gelecekte yaşıyoruz. Bu yüzden önümüzdeki yıllarda gerçekleşecek teknolojileri takip edip bunu otomobillere uygulayabilmeliyiz.

Cenevre'de sergilenen Mission D'den sonra neler oldu?

Bu çalışmamız ile gençleşme çalışmalarımıza hız verdik. Olumlu tepkiler alınca sonraki modellerimizde de taze başlangıçlar yapmak istedik. Logomuzu, satış ve servis alanlarımızı yeniledik.

Sonrasında neler gelecek?

Bunu tam anlamıyla söyleyemem ama ilk olarak Volkswagen up!'ın versiyonu var. Sonrasında da yeni Octavia gelecek. Skoda, dünyanın en eski otomobil üreticilerinden biri. 100 yılı aşkın süredir üretim yapıyoruz. Geçmişimizde çok lüks modellerimiz var. Bunları da yavaş yavaş günümüze yansıtacağız. Superb ile bu süreci başlattık. Fabia, Octavia ve Yeti ile de devam etti.

Hangi Skoda modeli favoriniz?

Her biri aslında. Superb, fonksiyonel, lüks ve alımlı. Yeti, sevimli, akıllı ve pratik. Fabia ise sınıfının her kategorisinde bir numara. Octavia ise kompakt sınıfın en iyi aile otomobili.

Skoda her geçen gün özellikle Avrupa pazarında çok daha önemli pazar paylarına ulaşıyor. Volkswagen Grubu'na bağlı bir marka olarak bu ana fi rmayı rahatsız etmiyor mu sizce?

Modellerimizin her biri aslında Volkswagen Grubu içerisinde özel bir konuma sahip. Hiçbir modelimiz diğer bir markanın aracıyla çakışmıyor. Zaten bu planlar çok önceden yapıldı. Bu yüzden de rahatsızlık veren bir konumlandırma yok.

Skoda'nın standart otomobilleri artık kendini kanıtladı diyebiliriz. Bundan sonra coupe veya roadster gibi daha niş modellere gitmeniz söz konusu olacak mı?

Biz, yönetim kuruluna sürekli bu tip otomobiller sunarız. Skoda artık çok daha güçlü bir konumda. Yapmamız her an söz konusu olabilir. Ama zaten biz standart otomobiller yapmıyoruz. Bir şekilde farklı bir yeri olan otomobiller üretiyoruz.

Volkswagen Grubu'ndaki diğer markalar Seat, Audi ve Volkswagen'de çalıştıktan sonra Skoda'dayken neler farklı veya aynı?

Audi daha lüks, zarif ve spor bir marka. Volkswagen de yüksek bir profi le sahip ama hala ailelerin sahip olabileceği bir marka. Skoda, ailelere seslenen, fi yat-fayda maliyetinde ise öncü olandır. Seat ise sportifl iği sıcak bir tasarımla sunar.

Yazı: Birkan Demir Çalışkan

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.